در منطقه ۱۹ رخ داد؛

استقرار مشاوران سلامت در سراهای محلات منتخب

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۰:۴۷:۲۱
کد خبر: ۱۱۶۹۵۹۳
استقرار مشاوران سلامت در سراهای محلات منتخب
طرح غربالگری و ارائه خدمات روانشناسی رایگان به شهروندان جنوب شهر با استقرار مشاوران سلامت در سراهای محلات منتخب منطقه 19 اجرا می شود.

به گزارش برنا؛ علی توکلی شهردار منطقه در تکمیل این خبر گفت: این خدمات با هدف ارتقاء سلامت شهروندان و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ها، در زمینه های مختلفی همچون تشکیل و تحکیم خانواده، مهارت های زندگی، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت شامل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، اختلالات ژنتیک، اوتیسم و ...  با مشارکت سازمان بهزیستی استان تهران ویژه خانواده های آسیب پذیر ارائه می شود.

او ادامه داد: خدمات غربالگری و مشاوره از طریق کارشناسان موسسه مثبت زندگی (زیرنظر سازمان بهزیستی) مستقر در سرای محلات بهمنیار و خانی آبادنوجنوبی ارائه شده و شهروندان می توانند برای بهره مندی از این خدمات روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 لغایت 12 به این مراکز مراجعه و به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 55105694 و 55021804 تماس بگیرند.

توکلی همچنین از افزایش پایگاه های طرح شهید سلیمانی به 9 پایگاه خبر داد و بیان کرد: پیش از این تیم های پزشکی این طرح در 8 پایگاه مستقر بودند که با توجه به پیک چهارم شیوع کرونا، سرای محله شهید کاظمی نیز به پایگاه های طرح شهید سلیمانی اضافه شد.

به گفته شهردار منطقه شناسایی بیماران کرونایی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای شیوع بیشتر این بیماری از اهداف اصلی طرح شهید سلیمانی است که در قالب ممانعت از تردد افراد مبتلا در اجتماع و ارائه بموقع خدمات درمانی و مراقبتی اجرا می شود.

نظر شما