اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۹:۰۰:۱۱
کد خبر: ۱۱۶۹۷۹۹
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

معاون شهردار تهران:

آمار تخلفات ساختمانی کمتر شده است/ تهیه طرح تفصیلی ویژه محدوده تاریخی شهر تهران/ تعیین تکلیف 8 هزار هکتار از زمین های پایتخت/ هیچ پروانه ای خلاف ضوابط طرح تفصیلی صادر نمی‌شود

عبدالرضا گلپایگانی گفت: دیگر هیچ پروانه ای خلاف ضوابط طرح تفصیلی در تهران صادر نمی شود و مردم در بستر مطمئن فعالیت کنند زیرا کار اقتصادی در بستر غیر عادلانه باعث رانت و تولید ثروت برای برخی افراد می‌شود.

در آمریکا رخ داد؛

از سرگرفته شدن تزریق واکسن جانسون و جانسون با برچسب جدید

سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از واکسن جانسون اند جانسون را که بیش از یک هفته متوقف شده بود، با برچسب جدیدی که در آن نسبت به احتمال بروز عارضه بسیار نادر لخته شدن خون هشدار داده شده، ازسر گرفت.

بیش از ۲۰۰ هزار مسافر در مبادی ورودی کشور کنترل شدند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از کنترل بهداشتی ۲۰۰ هزار و ۸۱ نفر از مسافران ورودی به کشور در مبادی مرزی رسمی خبر داد.

تکلیف برگزاری آزمون کارشناسی ارشد و کنکور سراسری مشخص شد

وزیر علوم در خصوص امکان تعویق آزمون های ارشد و سراسری به دلیل شیوع کرونا ویروس گفت: آزمون کارشناسی ارشد و کنکور سراسری در موعد مقرر برگزار می شود.

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست:

بسیاری از رودخانه‌ها و تالاب‌های کشور خشک شده‌اند/ امسال با پدیده ریزگردها مواجه هستیم/ آبخوانه‌های کشور در معرض نابودی

علی مریدی گفت: امسال با پدیده گرد و غبار مواجه می‌شویم. به دلیل استفاده نادرست و بیش از ظرفیت بسیاری از رودخانه‌ها و تالاب‌های کشور خشک شده‌اند علاوه‌بر آن تنوع زیستی و اکولوژی ایران با مشکلات متعدد مواجه و باعث بروز منشا گرد و غبار در کشور می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا؛

طرح ترافیک از فردا لغو شد/ محدودیت های شبانه صرفا در شب های قدر برداشته می شود/ مراسم شب های قدر برگزار می شود/ هشدار ورود کرونای هندی به کشور

علیرضا رئیسی ضمن تشریح آخرین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مراسم شب های قدر و عید فطر در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می‌شود و در شهرهای قرمز و نارنجی دیگر در فضای باز باید برگزار شود همچنین زمان مراسم شب های قدر دو ساعت بوده و نماز یومیه نیم ساعت است.

یک کارشناس آموزش مطرح کرد:

بروز موجی از کم سوادی در بین دانش آموزان / بسیاری از دانش آموزان فاقد شرایط لازم برای دریافت بهترین نوع آموزش در کشور / ترفندهایی برای ارتقای کیفیت درس خواندن دانش آموزان

علی عبدالعالی با اشاره به اینکه با بازگشایی مدارس به موجی از کم سوادی در میان دانش آموزان مواجه می‌شویم گفت: بر اساس آمار و ارقام منتشر شده بسیاری از دانش آموزان فاقد شرایط لازم برای دریافت بهترین نوع آموزش در کشور هستند و همین امر دولت را مجبور به ارائه آموزش از طریق صدا و سیما و رادیو کرد. مشکلاتی اعم از دسترسی نداشتن به اینترنت مناسب، در دسترس نبودن امکاناتی همچون کامپیوتر، تلفن همراه و ... همگی موجب شد تا تمامی دانش آموزان به یک آموزش یکسان دسترسی نداشته باشند.

یک متخصص تغذیه تاکید کرد؛

جایگزینی مصرف آبزیان به جای مرغ و گوشت در صورت یکسان بودن قیمت/ استفاده از آبزیان دوبار در هفته/ قطعا مصرف آبزیان را توصیه می کنیم

عبدالرضا نوروزی گفت: قطعا مصرف آبزیان را توصیه می کنیم و اگر به لحاظ قیمتی همسان با مرغ و گوشت باشد پیشنهاد این گزینه را می دهیم چرا که از لحاظ غذایی مطلوب است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

دستورالعملی از ستاد مقابله با کرونا درباره ممنوعیت سفر به هند نداشتیم/ پروازها در مسیر ترکیه به ایران ادامه دارد/ سفرهای داخلی در قالب تور برگزار می‌شود/ سفرهای خارجی در غالب تورهای گردشگری برگزار نمی شود

مقصود اسعدی سامانی درباره برقراری پروازها از سمت هندوستان به ایران و برعکس گفت: هم‌اکنون میزان پروازها به شکل موردی انجام می‌شود. تعداد مسافر در این مسیر اندک است.

مرگ ۳۷۴ بیمار کرونا در کشور/ مجموع قربانیان کرونا از ۶۹ هزار نفر گذشت/ ۳۰۱ شهر کشور در وضعیت قرمز

از دیروز تا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۲۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا:

کسانی که واکسن زدند هم به کرونا مبتلا می‌شوند/ افراد ناقل و کرونا مثبت هم می‌توانند واکسن تزریق کنند/ تزریق واکسن موجب انتقال کرونا نمی شود

مینو محرز گفت: واکسن فقط جلوی مرگ و میر و بستری شدن در ICU را می‌گیرد بنابراین کسانی هم که واکسن زدند ممکن است به کرونا مبتلا شوند اما خفیف بگیرند.

رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور:

کاملا موافق سخنان رئیس جمهور هستم/ سرانه مصرف آبزیان در ایران پایین‌تر از حد نرمال است/ انعقاد تفاهم نامه با شیلات جهت ترویج فرهنگ مصرف آبزیان

جلال الدین میرزای رزاز گفت: آبزیان سرشار از پروتئین و غنی شده از ریزمغذی‌ها و درشت مغذی‌ها و همچنین امگا 3 و آنتی اکسیدان هستند و در سلامت مردم تاثیر بسیار مثبتی دارند.

مدیر موسسه جایگزین‌های آزمایش روی حیوانات خبر داد:

تلف شدن سالانه 100 میلیون حیوان در تست‌های حیوانی/هر ثانیه 33 حیوان در آزمایشگاه‌های دنیا از بین می‌روند/وزارت علوم و آموزش و پرورش به بخشنامه ممنوعیت تست حیوانی اهمیتی نمی‌دهند

رامک روشنایی مقدم گفت: متاسفانه با وجود بخشنامه‌هایی مبنی بر ممنوعیت استفاده از حیوانات در مدارس و دانشگاه‌ها همچنان اساتید و دانشجویان از حیوانات استفاده می‌کنند.

ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - کرج

رییس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجاگفت: ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - کرج حدفاصل استاندارد تا پل فردیس برقرار است.

تصادفات در کمین کارتن خواب ها/جمع آوری کارتن خواب ها و معتادین متجاهر از بزرگراه‌ها

سرهنگ همه خانی از اجرای طرح جمع آوری معتادین و کارتن خواب هایی که به صورت ناگهانی وارد بزرگراهها می شدند و برای خود و دیگر رانندگان خطرآفرین بودند در چند بزرگراه منطقه 15 خبر داد .

شروع رعد و برق و وزش باد شدید در اکثر استان‌های کشور

سازمان هواشناسی از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی طی امروز تا چهارشنبه در ۱۹ استان خبر داد. هوا این هفته در سواحل دریای خزر ۱۲ درجه گرم می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار:

عامل کودک آزاری در سبزوار دستگیر شد

فردی که کودک هوادار استقلال را در یکی از بخش‌های سبزوار مورد اذیت و آزار قرار داده بود، بازداشت شد.

تردد مسافر و کالا با کشور هندوستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی با اشاره به درخواست ظهر امروز وزارت بهداشت در خصوص ویروس کرونای جهش یافته هندی، هرگونه تردد مستقیم یا غیر مستقیم مسافر و کالا با این کشور را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز