گوگل پلی‌ سرعت نصب اپ‌ها را با گردآوری اطلاعات کاربران افزایش داد

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۸:۲۵:۳۱
کد خبر: ۱۱۶۹۸۱۰
گوگل پلی‌ سرعت نصب اپ‌ها را با گردآوری اطلاعات کاربران افزایش داد
گوگل اخیرا قابلیتی را به پلی استور اضافه کرده که می‌تواند با گردآوری اطلاعات درباره نحوه استفاده کاربران از بخش‌های مختلف یک اپلیکیشن، سرعت نصب آن‌ها را افزایش دهد. عرضه این ویژگی به‌تازگی برای بخشی از کاربران آغاز شده است.

به گزارش برنا؛ در جدیدترین نسخه پلی استور قابلیت تازه‌ای را مشاهده کرده که «App Install Optimization» نام دارد. بر اساس اطلاعات موجود در یکی از صفحات پشتیبانی گوگل، این سرویس اطلاعاتی را درباره نحوه تعامل کاربران با اپلیکیشن‌ها به دست می‌آورد و مبتنی بر آن‌ها به افزایش سرعت نصب برنامه‌ها کمک می‌کند.

اگر قابلیت App Install Optimization فعال باشد، دستگاه شما به گوگل می‌گوید زمانی که اپلیکیشن را نصب کردید، به ترتیب از کدام بخش‌های برنامه بیشتر استفاده کرده‌اید. این اطلاعات در ترکیب با اطلاعات سایر افرادی که از آن اپلیکیشن استفاده کرده‌اند، مشخص می‌کند که کدام بخش اپلیکیشن در اولین استفاده بیشترین اهمیت را دارد و اول از همه باید در اختیار کاربران جدید قرار بگیرد.

به گفته گوگل، با این کار نه تنها سرعت نصب بلکه سرعت بازگشایی و اجرای اپ‌ها هم بیشتر می‌شود و فشار کمتری به CPU می‌آید. این ویژگی شاید در ظاهر کمی خطرناک به نظر برسد، ولی گوگل وعده داده که اطلاعات کاربران را ذخیره نمی‌کند و صرفا با داده‌های مربوط به پراستفاده‌ترین ویژگی‌های هر برنامه کار دارد. این شرکت همچنین قرار نیست به اطلاعات سایر اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشد. کاربر نیز همواره این امکان را خواهد داشت تا ویژگی یادشده را غیرفعال کند.

گوگل در توضیح این ویژگی می‌گوید:

    «گوگل پلی سرعت نصب، بازگشایی و اجرای اپ‌ها را بسته به بیشترین مصرف کاربران افزایش می‌دهد. گوگل ثبت می‌کند که پس از نصب اپ‌ها اولین بار از کدام قسمت آن‌ها استفاده می‌کنید. زمانی که اطلاعات کافی از افراد مختلف گردآوری شد، سرعت نصب بیشتر می‌شود. قابلیت «بهینه‌سازی نصب اپ‌ها» به‌صورت خودکار فعال است ولی از بخش Settings می‌توانید آن را غیرفعال کنید.»

این ویژگی هنوز به دست تمامی کاربران نرسیده، اما احتمالا ظرف چند روز تا چند هفته آینده تمام افراد به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز