ابلاغ برنامه جدید رشته آموزش دانش‌‌ِآموزان با نیازهای ویژه

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۰۸:۳۴:۰۱
کد خبر: ۱۱۶۹۹۷۳
ابلاغ برنامه جدید رشته آموزش دانش‌‌ِآموزان با نیازهای ویژه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بنا به پیشنهاد دانشگاه فرهنگیان با تغییر عنوان رشته کارشناسی پیوسته آموزش کودکان استثنایی به آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه موافقت و برنامه درسی جدید این رشته را تصویب و ابلاغ کرد.

 به گزارش برنا؛ به تازگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بنابر پیشنهاد دانشگاه فرهنگیان با تغییر عنوان رشته کارشناسی پیوسته «آموزش کودکان استثنایی» به «آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه» موافقت و برنامه درسی جدید این رشته را تصویب و ابلاغ کرده است.

برنامه درسی جدید دارای 154 واحد درسی شامل 26 واحد درس عمومی؛ 27 واحد درس تربیتی؛ 97 واحد درسی تخصصی و 4 واحد درس اختیاری (مازاد بر واحدهای رسمی) است.

این برنامه از مهر 1400 در دانشگاه فرهنگیان اجرا می‌شود و هدف کلی آن، تربیت معلمانی است که ضمن آشنایی با روانشناسی دانش آموزان با نیازهای ویژه، توانایی آموزش آنها با توجه به نوع معلولیت را دارا باشند.

در برنامه درسی جدید 22 واحد درس تخصصی (11 درس) از 40 واحد درسی تربیتی موضوعی، برای پوشش 7 گروه نیاز ویژه ارائه شده است.

این رشته دارای 18 واحد درسی (9 درس) تربیتی موضوعی دیگر شامل: 8 واحد کارورزی؛ 2 واحد پروژه کارشناسی و چهار درس «پژوهش و توسعه حرفه‌ای»، «مواد و وسائل آموزشی»، «کاربرد رسانه و فناوری اطلاعات»، «آزمون‌های روانی و تشخیصی» است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز