با حضور مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام(ره)؛

مینو مُحرز واکسن کُوو ایران برکت را دریافت کرد

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۰۹:۵۴:۵۱
کد خبر: ۱۱۷۰۰۳۶
مینو مُحرز واکسن کُوو ایران برکت را دریافت کرد
مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن کُوو ایران برکت با تزریق به مینو محرز متخصص بیماری های عفونی و ناظر این طرح آغاز شد. با اجرای این مرحله، زمینه برای واکسیناسیون عمومی این واکسن فراهم می شود.

به گزارش برنا؛ مینو محرز، متخصص بیماری های عفونی و ناظر بر طرح واکسن ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این مراسم با اشاره به ایمنی زایی واکسن کُوو ایران برکت و نتایج مثبت حاصل شده، گفت: من داوطلب در مرحله دوم هم بودم که این مرحله ممکن شد.

او افزود: خوشبختانه زیرساخت مناسبی در کارخانه ایجاد شده و به زودی با ظرفیتی بالا واکسن کوو ایران برکت تولید انبوه خواهد شد.

حامد حسینی مدیر کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت با مرور مراحل گذشته این واکسن گفت: در ۲۴ ساعت اول ثبت نام مرحله سوم ، انبوهی از افراد داوطلب تزریق شدند.

او ادامه داد : مرحله سوم در ۶ استان انجام خواهد شد و شروع این مرحله مطالعاتی با تزریق بر روی سه تن از اساتید کشور ، خانم دکتر محرز ، دکتر شهریاری و دکتر زرگر انجام خواهد شد.

در مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن کُوو ایران برکت ، این واکسن روی 20 هزار داوطلب آزمایش خواهد شد.

تا شب گذشته بیش‌ از ۳۲ هزار نفر در تهران، کرج، مشهد، اصفهان، شیراز و بوشهر جهت شرکت در مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن کُوو ایران‌برکت ثبت نام کرده اند.

واکسن «کُوو ایران برکت» در مراحل دوم و سوم آزمایش انسانی در  ۹۱ درصد داوطلبان کارآزمایی بالینی افزایش آنتی‌بادی در حد محافظت‌کنندگی داشته است.

مرحله سوم آزمایش انسانی ، آخرین مرحله قبل از واکسیناسیون عمومی است و پیش بینی می شود در صورت موفقیت آمیز بودن این مرحله، واکسیناسیون عمومی علیه کرونا با واکسن ایرانی کُوو ایران برکت آغاز شود.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز