رئیس سازمان اورژانس کشور خبر داد:

استفاده از برخی هتل‌ها و مهمان سراها به عنوان نقاهتگاه‌ بیماران کرونایی در تهران/ ساخت۶۴ پدبالگرد در تهران/ ایجاد رمپ مستقیم از برخی خطوط مترو به بیمارستان ها

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۱۱:۰۸:۲۱
کد خبر: ۱۱۷۰۱۰۲
استفاده از برخی هتل‌ها و مهمان سراها به عنوان نقاهتگاه‌ بیماران کرونایی در تهران/ ساخت۶۴ پدبالگرد در تهران/ ایجاد رمپ مستقیم از برخی خطوط مترو به بیمارستان ها
پیرحسین کولیوند گفت: حدود 140 هزار تخت در هتل و مهمانسرا را برای بیماران کرونایی آماده کردیم ولی استقبال خوبی نشد. در تهران در دو روز آینده مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش برنا؛ پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور در جریان نشست خبری مجازی که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد گفت: حدود 35 هزار و 200 نفر بیمار کووید19 توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده که از این میان 13 درصد بیماران به صورت سرپایی مداوا شدند.

او افزود: 9310 نفر در تهران بیمار کرونایی بستری داریم که تحت مراقبت ویژه هستند و عملیات ما نسبت به دو هفته گذشته حدود 50 درصد افزایش داشته است.

کولیوند تصریح کرد: تلفن های اورژانس 115 بسیار زیاد است که قسمت اعظم با مشاوره و ارائه اطلاعات مشکل حل می شود. سامانه 115 اطلاعات تخصصی دارد و مشکلات برطرف می شود. در فروردین گذشته 72 درصد ماموریت ها نسبت به سال 99 افزایش داشت که بیشترین مربوط به حوادث ترافیکی بود.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: استان های سیستان و بلوچستان، کرمان وخراسان رضو بیشتر از 3 مصدوم یا دو فوتی داشتند در حوادث دارند.

او اضافه کرد: نزدیک 16 زمین لرزه بالای 4 ریشتر در فرودین 1400 را شاهد بودیم که در بندرگناوه 14 مصدوم سرپایی به دلیل ترس و دلهره وجود داشت بود و موردی از مصدومیت بر اثر ریزش آوار گزارش نشد. زلزله دیگر در شهرستان مریوان رخ داد که 10 مصدوم ناشی از اضطراب و دلهره را به خود اختصاص داد. در فرودین 1400 کاهش 42 درصدی حوادث جوی را داشتیم و رشد 70 درصدی در زمینه حوادث نزاع وجود داشت که استان های آذربایجان، کرمانشاه و مازندران بیشترین آمار را به خود اختصاص داده بودند.

کولیوند در پاسخ به سوال خبرنگار برنا مبنی بر استفاده از نقاهتگاه ها برای بیماران کووید 19 عنوان کرد: حدود 140 هزار تخت در هتل و مهمانسرا را برای بیماران کرونایی آماده کردیم ولی استقبال خوبی نشد. در تهران در دو روز آینده مورد استفاده قرار می گیرند و دستورالعمل های لازمه به برخی هتل ها و مهمان سراها اعلام شده است و همچنین تیم هایی با برنامه ریزی انجام شده در این مکان ها حضور پیدا می کنند و افرادی که لازم نیست در بیمارستانی خدمات خاصی دریافت کنند در این محل ها مورد مداوا قرار می گیرند.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار برنا مبنی بر همکاری اورژانس با شهرداری تهران برای ایجاد پد بالگرد گفت: شهرداری بیشترین همکاری را با اورژانس کشور داشته است. 64 پدبالگرد در تهران را برای ما ساخته شده است که از آنها استفاده می شود.

او در پایان افزود: قرار بر این است که در برخی بیمارستان ها رمپ مستقیم از مترو به بیمارستان کشیده شود. بدون تفاهم نامه این کارها انجام می شود و در محله بازار تهران شهرداری امکانات در اختیار اورژانس قرار داد. از شهردار محترم و شهرداران مناطق به خاطر همکاری خوب با ما تشکر می کنم.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز