اجرای ۱۴۵ طرح اشتغالزایی زنان در گنبد کاووس/ ایجاد اشتغال برای ۴۱۲ نفر

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۱۳:۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۱۷۰۲۰۸
اجرای ۱۴۵ طرح اشتغالزایی زنان در گنبد کاووس/ ایجاد اشتغال برای ۴۱۲ نفر
رئیس کمیته امداد داشلی‌برون گنبدکاووس گفت: در سال گذشته ۲۸۵ طرح اشتغال با اعتبار ۱۱۸ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان در بخش داشلی‌برون اجرا شده که زنان مجری طرح ۱۴۵ زن سرپرست خانوار بوده و ۴۱۲ نفر در این راستا اشتغالزایی شدند.

به گزارش برنا؛ محسن خداپرست، رئیس کمیته امداد داشلی‌برون گنبدکاووس گفت: در راستای ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد طرح‌ها و تسهیلات مختلفی به مددجویان پرداخت می‌شود تا آنها بتوانند در مسیر زندگی خود استقلال و خودکفایی مالی به‌دست آورند.

او با اشاره به طرح‌های اشتغال این نهاد انقلابی تصریح کرد: اجرای طرح کارفرمایی و ایجاد اشتغال برای یک یا چند مددجو یکی از این طرح‌ها بوده که در این طرح مددجو تحت پوشش کمیته امداد از طرف کارفرما به مدت سه سال بیمه شده و با نظر کارفرما کمیته امداد به ازای هر شغل تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی و یا پرداخت دو سال سهم بیمه کارفرما را تقبل خواهد کرد.

رئیس کمیته امداد داشلی‌برون ادامه داد: در طرح دیگر اشتغال کمیته امداد در قالب طرح راهبری شغلی ۸۶ طرح در حوزه‌های خیاطی، دامداری، قالیبافی و غیره در این بخش اجرا شده است.

او از پرداخت تسهیلات طرح کار انگیزی، توان افزایی و وام اشتغال خبر داد و گفت: در هر یک از این طرح‌ها تسهیلاتی با میانگین ۱۰ میلیون تومان تا ۸۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود که بستگی به نوع آن طرح دارد.

خداپرست با اشاره به شعار سال توسط مقام معظم رهبری و تحقق آن در کمیته امداد داشلی‌برون بیان کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در زمان سال تحویل و بیان شعار سال توسط ایشان اهداف و برنامه‌های امسال کمیته امداد نیز در این راستا تدوین شده است.

او افزود: تعامل با دستگاه‌های متولی امر در خصوص تسریع و تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار، افزایش سقف تسهیلات اشتغال، افزایش کل مبلغ تسهیلات برای اشتغال، تسهیل در خصوص تضامین لازم، هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های سایر ادارات و نهادها برای آموزش و اجرای طرح‌های اشتغال، پشتیبانی از تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه و هزینه‌های کسب و کار از جمله برنامه‌های کمیته امداد داشلی‌برون در راستای تحقق شعار سال توسط مقام معظم رهبری است.

رئیس کمیته امداد داشلی‌برون گفت: تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۶ هزار و ۱۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد داشلی‌برون بوده که از این تعداد ۴ هزار و ۳۰۰ نفر دارای میانگین سنی بین ۲۰ سال تا ۵۵ سال هستند.

او خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۲۸۵ طرح اشتغال با اعتبار ۱۱۸ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان در بخش داشلی‌برون اجرا شده که زنان مجری طرح ۱۴۵ زن سرپرست خانوار بوده و ۴۱۲ نفر در این راستا اشتغالزایی شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز