با حضور وزیر بهداشت انجام شد؛

آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ایران و کوبا

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۰۹:۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۱۷۰۵۵۹
آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ایران و کوبا
کارآزمایی بالینی مرحله سوم واکسن کرونا پاستور تولید مشترک ایران و کوبا روز دوشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اصفهان آغاز شد.

به گزارش برنا؛ مراسم بیست و سومین آیین پویش ره سلامت و آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا امروز با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با شرکت ۲۴ هزار داوطلب در شهرهای اصفهان، بابل، بندرعباس، زنجان، ساری، کرمان، همدان و یزد آغاز شد.

واکسن کرونای نوترکیب "کنژوگه" که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده است پس از گذراندن موفق مرحله یک و ۲، وارد مرحله سوم کارآزمایی بالینی شد تا پس از تایید نهایی در انستیتو پاستور ایران نیز تولید و واکسیناسیون عمومی با آن آغاز شود.

داوطلبان ۶ شهر ۲ دوز واکسن را به فاصله زمانی ۲۸ روز دریافت می کنند و دو شهر یزد و زنجان علاوه بر ۲ دوز واکسن، یک دوز یادآور هم ۲۸ روز بعد از تزریق دوم دریافت می‌کنند.

در این کارآزمایی بالینی، ۸۰ درصد داوطلبان واکسن و ۲۰ درصد آنها که در گروه شاهد قرار می گیرند واکسن نما را دریافت می کنند، البته در پایان مطالعه واکسن مورد تایید به افرادیکه در گروه شاهد بودند هم تزریق می‌شود.

گروه سنی افراد مورد مطالعه در این طرح پژوهشی بین  ۱۸ تا ۸۰ سال است و  اگر در حین و بعد از انجام کارآزمایی هر مشکلی به علت استفاده از واکسن برای داوطلبان پیش آید، درمان عوارض و هزینه های آن و غرامت احتمالی مربوطه توسط انستیتو پاستور ایران و از طریق شرکت های بیمه گر متقبل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز