آتش به جان ۱۰ هکتار از پارک ملی بموی شیراز افتاد

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۱۴:۴۱:۴۹
کد خبر: ۱۱۷۰۸۱۹
آتش به جان ۱۰ هکتار از پارک ملی بموی شیراز افتاد
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: آتش سوزی گسترده در ارتفاعات پارک ملی بمو ۱۰ هکتار از مراتع این منطقه را از بین برد.

به گزارش برنا؛ محمدهادی قانع، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: ساعت ۱۴ و ۳ دقیقه یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ گزارش آتش سوزی در ارتفاعات پارک ملی بمو از طریق تماس شهروندان به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و به علت گستردگی آتش تیم هایی از ایستگاه های ۱۵،۱۲ و ۳ خود را به محل حادثه رساندند.

او ادامه داد: آتش حدود ۱۰ هکتار از مراتع این منطقه را در بر گرفته بود و به دلیل شعله ور شدن آتش در مجاورت خار و خاشاک و درختان خشکیده به سرعت در حال گسترش و سرایت به اطراف بود که آتش نشانان به دلیل ارتفاع کوه و عدم دسترسی به شعله ها از طریق خودروهای عملیاتی، با تجهیزات مخصوص به صورت پیاده خود را به محل آتش سوزی رساندند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: وزش باد و استعداد محیطی محل مزید بر علت شده و هر لحظه شعله های حریق را گسترده تر و کنترل آن را برای تیم عملیاتی دشوار تر می کرد که سرانجام آتش نشانان با کمک و همکاری نیروهای ارتش مستقر در محل، بعد از سه ساعت ، شعله های آتش را مهار و کاملا خاموش کردند و سرانجام بعد از لکه گیری و ایمن سازی کامل محل حادثه به عملیات خود پایان دادند.

قانع با بیان اینکه با افزایش دما گیاهان خودرو و فصلی پوشیده شده در ارتفاعات و تپه ها، خشک و تبدیل به پوشال‌هایی می شوند که مستعد آتش‌سوزی هستند و با کوچک‌ترین شعله و جرقه‌ای دچار حریق می‌شوند،افزود: افراد و یا ارگان‌هایی که زمین‌هایی را در اختیار دارند لازم است که ایمنی این محل ها را تامین کنند و به نصب چند نرده و فنس اکتفا نکنند و نظارت لازم را بر این محل‌ها داشته باشند.

او گفت:همچنین شهروندان اگر ساختمان یا ویلایی در طبیعت دارند، باید پیش از آتش‌سوزی نسبت به چیدن علفهای زائد اطراف بنای خود اقدام کنند و همچنین خودروهای خود را بر روی بوته زارها و علفزارهای خشک پارک نکنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز