جدیدترین آمار قربانیان کرونا در جهان/ مرگ سه میلیون و ۱۳۳ هزار و ۸۶۰ نفر

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۰۹:۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۱۷۱۱۲۰
جدیدترین آمار قربانیان کرونا در جهان/ مرگ سه میلیون و ۱۳۳ هزار و ۸۶۰ نفر
شمار مبتلایان به بیماری "کووید-۱۹" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۴۸ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۶۸۶ نفر رسیده و مرگ سه میلیون و ۱۳۳ هزار و ۸۶۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

به گزارش برنا؛ بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۱۲۶ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۸۸۴ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۳۲.۸ میلیون مبتلا و بیش از ۵۸۶ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۱۷.۶ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۴.۳ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۳۹۲ هزار و مکزیک با بیش از ۲۱۵ هزار جانباخته همچنان بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند. پس از آن‌ها نیز کشورهای هند، انگلیس و ایتالیا به ترتیب بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را در دنیا ثبت کرده‌اند.

شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (سه شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۳۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۴۵ مبتلا، ۵۸۶ هزار و ۶۱۱ قربانی

۲.هند: ۱۷ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۳۰۷ مبتلا، ۱۹۷ هزار و ۸۹۴ قربانی

۳. برزیل: ۱۴ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۴۵۶ مبتلا، ۳۹۲ هزار و ۲۰۴ قربانی

۴. فرانسه: پنج میلیون و ۵۰۳ هزار و ۹۹۶ مبتلا، ۱۰۳ هزار و ۲۵۶ قربانی

۵. روسیه: چهار میلیون و ۷۷۱ هزار و ۳۷۲ مبتلا، ۱۰۸ هزار و ۵۸۸ قربانی

۶. ترکیه: چهار میلیون و ۶۶۷ هزار و ۲۸۱ مبتلا، ۳۸ هزار و ۷۱۱ قربانی

۷. انگلیس: چهار میلیون و ۴۰۶ هزار و ۹۴۶ مبتلا، ۱۲۷ هزار و ۴۳۴ قربانی

۸. ایتالیا: سه میلیون و ۹۷۱ هزار و ۱۱۴ مبتلا، ۱۱۹ هزار و ۵۳۹ قربانی

۹. اسپانیا: سه میلیون و ۴۸۸ هزار و ۴۶۹ مبتلا، ۷۷ هزار و ۷۳۸ قربانی

۱۰. آلمان: سه میلیون و ۳۰۷ هزار و ۷۶۹ مبتلا، ۸۲ هزار و ۳۴۴ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر در  ۲۶ کشور، شمار مبتلایان از رقم یک میلیون عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای فرانسه، روسیه، ترکیه، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، آرژانتین، کلمبیا، لهستان، ایران، مکزیک،اوکراین، پرو، اندونزی، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، هلند، کانادا، شیلی، رومانی، عراق و فیلیپین نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

نظر شما