وزیر بهداشت خبر داد:

مشاهده ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی در ایران/ شناسایی سه مبتلا در استان‌های جنوبی

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۱:۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۱۷۱۲۱۹
مشاهده ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی در ایران/ شناسایی سه مبتلا در استان‌های جنوبی
سعید نمکی گفت: همه تبعه هندی و پاکستانی را در خصوص ویروس جهش یافته بررسی کردیم. شب گذشته در یکی از استان های جنوبی برای اولین بار سه مورد ویروس آفریقای جنوبی را در مجموعه ای را ملاحظه کردیم.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی وزیر بهداشت در نشست خبری خود گفت:  ویروس انگلیسی به عنوان موج چهارم با شرایط خاصی مواجه شدیم. مرگ های ناشی از بستری ها رو بعه افزایش است و چند روز آینده روزهای سخت تری از نظر دریافت خبر مرگ ها خواهیم داشت.

او افزود: با تدبیر مراکز سرپایی 16 ساعته و بستری موقت را افزایش دادیم و بار بیمارستان ها کم شده در عین حال مراقبت بیمارستانی زیاد شده است. و روزهای آینده با گذشت از موج سهمگین پیک چهارم امیدواریم شاهد میزان کاهش مرگ ومیرها نسبت به بستری ها باشیم.

نمکی تصریح کرد: خبری خوش از واکسیناسیون گروه 80 سال به بالا داشتیم که از امروز آغاز شد و امیدواریم طبق برنامه زمان بندی شده تا خرداد ماه واکسینه گروه های هدف و پر ریسک را تمام کنیم.

وزیر بهداشت گفت: تولید واکسن داخلی به خوبی پیش می رود. فاز سه واکسن برکت و پاستور آغاز شد و در آینده نزدیک مجموعه واکسن داخلی را خواهیم داشت.

او ادامه داد: طی رصد لحظه ای ورود ویروس های جهش یافته را رصد کردیم و صدای پای ویروس آفریقا و برزیلی و هندی را پشت مرزها داشتیم که ورودش از مرزهای شرقی ما را تهدید می کند. علم به حضور و شیوع ویروس آفریقایی و برزیلی داشتم و مکاتباتی کردیم تا از کشورهای همسایه به ایران ورود پیدا نکند و دیشب در یکی از استان های جنوبی برای اولین بار سه مورد ویروس آفریقای جنوبی را در مجموعه ای رارصد کردیم.

نمکی عنوان کرد: ویروس هندی هم صدای پایش را می شنویم و همه تبعه هندی و پاکستانی را بررسی کردیم. دیروز در یکی از موارد یک فرد هندی مبتلا به کرونا را ارزیابی کردیم و امیدواریم ویروس جهش یافته نباشد.

او در پایان گفت: باید فاصله ها و پروتکل ها را بیشتر کنیم و نباید بگذاریم با نفس ها خسته به دام موج جدیدی بیفتند.

//انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز