فصل سردرد هرکسی چه زمانی است؟

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۲۱:۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۱۷۱۴۳۷
فصل سردرد هرکسی چه زمانی است؟
سردرد فصلی شما می‌تواند یک سردرد خوشه‌ای بهاره، میگرن تابستانی یا سردرد آلرژی پاییزی باشد. ثابت‌ترین سردرد فصلی سردرد خوشه‌ای است. سردردهای میگرنی نیز می‌توانند فصلی باشند

به گزارش برنا؛ اما چه چیزی علت سردردهای فصلی است؟ کاملاً مطمئن نیستیم، اما احتمالاً مربوط به ساعت داخلی در مغز است که کنترل‌کننده ریتم شبانه‌روزی هستند. ساعت داخلی به میزان نور روز (که دریافت می‌کنید) حساس است و به کنترل چرخه‌های خواب کمک می‌کند. احتمالاً این تغییر در چرخه‌های خواب است که باعث برخی سردردهای فصلی می‌شود.

سردردهای خوشه‌ای در مقایسه با میگرن نادر است. آنها سردردهای بسیار شدیدی هستند که اغلب با تغییر در ساعت داخلی ایجاد می‌شوند. برخی از افراد مبتلا به سردردهای خوشه ای به قدری نسبت به تغییر در نور روز حساس هستند که می‌توانند شروع سردرد خود را دقیق پیش‌بینی کنند.

تابستان زمان دیگری است که می‌تواند به صورت میگرن باعث سردردهای فصلی شود، زیرا بسیاری از افراد مبتلا به میگرن به گرما حساس هستند. افراد مبتلا به میگرن نیز ممکن است نسبت به تغییر فشار حساس باشند. برخی از بیماران میگرنی می‌توانند قبل از هواشناسی، طوفان را تشخیص دهند.

برای هر کسی که دچار سردردهای آلرژی شود، فصل سردرد می‌تواند بهار به دلیل درختان، تابستان به دلیل علف‌ها، پاییز به دلیل کپک‌ها یا زمستان به دلیل گرد و غبار باشد.

چگونه سردردهای فصلی خود را مدیریت کنیم

یافتن آنچه برای شما مفید است مهم است.

برای همه کسانی که سردرد فصلی دارند ، بهترین راه برای کنترل آنها این است که قبل از فصل مشکل خود به پزشک مراجعه کنند تا آماده شوند. در اینجا چند نکته دیگر از متخصصان سردرد آورده شده است:

- یک دفترچه سردرد داشته باشید. اگر می‌توانید الگوی فصلی را ببینید، این امر به شما در پیشگیری کمک می‌کند.

- در فصل سردرد خود از عوامل محرک دیگر خودداری کنید. می‌تواند شامل غذاها، استرس، استعمال دخانیات، وعده‌های غذایی فراموش شده یا بی خوابی باشد.

- بسته به آلرژی خود، فعالیت‌های فضای باز را در اوج فصل آلرژی محدود کنید و اقدامات احتیاطی در داخل خانه را انجام دهید تا در معرض گرد و غبار و کپک قرار نگیرید.

- افرادی که سردرد خوشه‌ای دارند می‌توانند داروی پیشگیرانه‌ای به نام مسدود‌کننده کانال کلسیم در بهار یا پاییز قبل از شروع سردرد شروع کنند.

و مراقب سردرد در فصل تعطیلات باشید که احتمال دارد رژیم خود را کنار بگذارید. حتماً در طول سال به عادت‌های سالم سردرد پایبند باشید. تعطیلات خود را تا آنجا که ممکن است بدون استرس انجام دهید. سردرد پس از تعطیلات یا سردرد استرس یک مشکل رایج است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز