اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۹:۰۰:۲۴
کد خبر: ۱۱۷۱۹۲۲
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

 

سلامت بیش از ۲۱۷ هزار مسافر در مرزهای کشور کنترل شد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پایش سلامت ۲۱۷ هزار و ۹۵۰ مسافر در مرزهای (هوایی، زمینی و دریایی) کشور توسط امدادگران و داوطلبان این جمعیت خبر داد.

هوای تهران در وضعیت قابل قبول

وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 78 در شرایط قابل قبول قرار دارد.

با دستور وزیر بهداشت صورت گرفت؛

تشکیل ستاد صیانت از جمعیت در وزارت بهداشت

با دستور سعید نمکی به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، کمیته ستادی صیانت از جمعیت با مشارکت معاونت‌های بهداشت و درمان این وزارتخانه تشکیل می‌شود.

آیا مشکل نگهداری واکسن‌ کرونا در دمای بسیار پایین حل شد؟

محققان به تازگی نشان دادند با ترفندی می توان نانوذرات لیپیدی را در دمای اتاق تا دو ماه پایدار نگه‌ داشت، با این کار احتمالا برخی واکسن‌های ضدکرونایی که در آن‌ها از این نانوذرات استفاده شده، در دمای اتاق قابل نگهداری خواهند بود.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات:

ماموریت‌های امداد و نجات در نوروز 1400 افزایش 182 درصدی داشت/ تهران در صدر ماموریت‌های حوادث کوهستان

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، عملیات این سازمان را در سال 99 و نوروز 1400 را تشریح کرد.

عضو سابق شورای شهر تهران در واکنش به احتمال ائتلاف متخصصین شهری اصلاح طلبان و اصولگرایان:

جریان‌های مختلف سیاسی باید در شوراها حضور داشته باشند/ شوراها نباید جناحی و سیاسی باشند/ هر دو جناح سیاسی در شورای چهارم با یکدیگر هم عقیده بودند/ تخلف یک نفر نباید بلافاصله فراگیر شود

سردار مرتضی طلایی گفت: شورای چهارم یک نمونه از حضور اصلاح طلبان و اصولگرایان است، شورایی که از هر دوجناح در آن حضور داشتند اما حول ارائه خدمت به مردم با یکدیگر هم عقیده و هم نظر بودند، نمیدانم در شورای ششم این وضعیت به چه صورت خواهد بود اما همواره تاکید دارم شوراها نباید جناحی و سیاسی باشند.

رئیس شورای عالی استان ها مطرح کرد:

تسریع در تصویب طرح مدیریت یکپارچه شهری زودتر در مجلس/ نحوه استخدام در شهرداری تهران با شهرهای دیگر متفاوت است/ عدول از قانون باعث تضعیف شوراها می‌شود

علیرضا احمدی گفت: امروز باید در جایگاهی باشیم که طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری هر چه زودتر به سرانجام برسد. دولت اختیارات خود را باید واگذار کند و خوب است مجلس شورای اسلامی طرح مدیریت یکپارچه شهری را به سرانجام برسانند.

فرمانده یگان حفاظت منابع‌ طبیعی کشور:

حریق جنگل ها در سال 1400 کمتر از سال قبل خواهد بود/ بروز بیشترین حریق در جنگل‌های استان فارس طی سال 99 / برای مهار حریق بالگرد اختصاصی نداریم/ اطلاع به سامانه 139 و 1504 در صورت بروز حریق جنگل

سرهنگ علی عباس نژاد با بیان اینکه در سال گذشته بیشترین آتش سوزی در جنگل‌های استان فارس به وقوع پیوست، گفت: با تدبیر مدیر کل استان نیروهایی با عنوان هنگ منابع طبیعی اختصاص داده شده تا در صورت بروز حریق اقدامات لازم انجام شود مردم در صورت مشاهده حریق در جنگل‌ها می‌توانند از طریق سامانه 139 و 1504 سازمان جنگل‌ها را مطلع کنند.

کرونا جان ۴۳۴ ایرانی را در شبانه روز گذشته گرفت/ شناسایی ۲۱ هزار و ۷۱۳ بیمار جدید

از دیروز تا امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۷۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا:

سامانه‌ای برای تزریق واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت طراحی شد/نیازی به مراجعه سالمندان بالای ۸۰ سال برای واکسن کرونا نیست/ توضیح در خصوص چرایی حضور اتباع چینی در بیمارستان نیکان برای تزریق واکسن کرونا

علیرضا رییسی گفت: فعلا هیچ نیازی به مراجعه سالمندان بالای 80سال برای تزریق واکسن کرونا نیست. همکاران شبکه بهداشت تا آخر هفته آینده با آنان تماس می گیرند و فراخوان می‌شوند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش:

با کسری بودجه در وزارت آموزش و پرورش مواجه هستیم/ پرداخت حق التدریسی‌ها با تاخیر انجام می‌شود/ راهکارهایی برای کاهش قیمت تبلت دانش آموزی

علی الهیار ترکمن گفت: در زمینه پرداخت حقوق و مزایا و موارد پرداخت حقوق فرهنگیان به روز انجام می‌شود اما به معلمان حق التدریسی‌ و برخی از موارد رفاهی همچون کمک هزینه مهدهای کودک، پاداش و ... با تاخیر پرداخت می‌شود.

معاون آموزشی سازمان نظام روان شناسی:

برخی مراکز درمانی مواد مخدر و روانگردان در کپسول‌های لاغری می‌ریزند/ افزایش مصرف ماده مخدر «گُل» در دختران نوجوان/ لزوم تدوین کتاب درسی مجزا برای مهارت‌های زندگی توسط آموزش و پرورش

امین رفیعی پور گفت: به صورت کلی سن اعتیاد هم در دختران و هم در پسران کاهش پیدا کرده است اما متاسفانه سن مصرف مواد محرک مثل «گُل» بیشتر کاهش پیدا کرده و بدتر از آن، این است که شیوع آن در میان دختران در حال افزایش است.

رئیس شورای عالی استان ها:

صد در صد تخلف عامل رد صلاحیت‌ها است/ برای حفظ آبرو دلیل رد صلاحیت‌ها عنوان نمی‌شود/ اگر اتهاماتی را به ناحق به هیات اجرایی و ‌‌نظارت وارد کنیم آن‌ها می‌توانند شکایت کنند

علیرضا احمدی در واکنش به رد صلاحیت ده نفر از اعضای شورای شهر تهران گفت: صد در صد تخلف وجود دارد که رد صلاحیت وجود دارد و گرنه رد صلاحیت نمی کنند. این را باید در نظر داشته باشیم اگر اتهاماتی را به ناحق به هیات اجرایی ‌ و نظارت وارد کنیم این حق برای هیات اجرایی و نظارت ایجاد می شود که از او در مراجع قانونی در خصوص اتهاماتی که به آنها زده می شود شکایت کنند. لذا فردی که در اعلام عمومی می کند که به دلیل سیاسی رد صلاحیت شده است باید آمادگی اثبات حرف خود در مراجع قضایی را داشته باشد.

دستورالعمل تعیین «شهریه» مدارس و پیش‌دبستانی‌های غیردولتی

سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، «دستورالعمل تعیین شهریه مدارس، پیش‌دبستانی‌ها و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی» را ابلاغ کرد.

جدول زمان بندی مدرسه تلویزیون ایران اعلام شد

جدول دروس مدرسه تلویزیونی چهارشنبه 8 اردیبهشت برای دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی از شبکه‌های‌‌‌ آموزش، چهار و معارف اعلام شد.

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین-کرج

سرهنگ احمد شیرانی گفت: شاهد ترافیک سنگین در امروز هشتم اردیبهشت در آزادراه قزوین-کرج محدوده‌های گلدشت و پل فردیس هستیم.

هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب‌ در چندین استان

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران، وزش باد شدید و رعدوبرق ۵ روزه در برخی استان‌ها تا یکشنبه آینده نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی در ۱۰ استان هشدار داد.

جدید ترین لیست آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا

فهرست جدید آزمایشگاه های تشخیص کووید۱۹ در کشور اعلام شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز