مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد:

آغاز ششمین دوره ثبت نام اینترنتی وام ازدواج فرزندان بازنشستگان؛ از فردا

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۱۲:۲۹:۴۴
کد خبر: ۱۱۷۲۲۷۵
آغاز ششمین دوره ثبت نام اینترنتی وام ازدواج فرزندان بازنشستگان؛ از فردا
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ششمین دوره ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران (همسر) این صندوق از ۱۰ اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش برنا؛ محمود مرتضایی‌فرد امروز (پنج‌شنبه) با اعلام این خبر گفت: ثبت نام ششمین دوره وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران همسر به تعداد ۱۴۰۰ فقره و به مبلغ ۲۵ میلیون تومان از فردا (جمعه ۱۰اردیبهشت ماه) به مدت دو هفته به صورت اینترنتی اجرا می شود.

او با بیان اینکه متقاضیان دریافت این تسهیلات از ۱۰ تا ۲۵ اردیبهشت می توانند از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی به نشانی sabasrm.ir درخواست خود را ثبت کنند، گفت: پیش بینی می شود با هماهنگی و همکاری بانک عامل پرداخت این تسهیلات برای یک هزار و ۴۰۰ نفر از واجدین شرایط حداکثر تاپایان خردادماه سالجاری یا اوایل تیرماه انجام شود.

مرتضایی فرد با بیان اینکه «نرخ تسهیلات ۱۰درصد و دوره بازپرداخت آن ۶۰ ماهه خواهد بود» درباره شرایط دریافت این تسهیلات اظهار کرد: حداقل حقوق خالص دریافتی فروردین ماه سالجاری مشمولین باید یک میلیون تومان بوده و تاریخ عقدنامه فرزند نیز در بازه زمانی اول خرداد ۱۳۹۸ تا اول اردیبهشت ۱۴۰۰ باشد.

او با بیان سایر شرایط این وام گفت: ارائه تسهیلات صرفاً به ازدواج اولیه (زوجین) فرزند یا نوه تحت تکفل بازنشستگان، موظفین و فرزند همسر وظیفه بگیر تعلق می گیرد، ضمن اینکه در صورت مشمولیت پدر و مادر در صندوق، صرفاً یک فقره تسهیلات به فرزندان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که در دوره‌­های قبلی نسبت به اخذ این تسهیلات اقدام کرده اند و موفق به دریافت تسهیلات شده اند، امکان ثبت نام و بهره‌مندی از تسهیلات جاری را برای سایر فرزندان خود نخواهند داشت. همچنین متقاضیانی که در دوره قبل ثبت نام کردند و مشمول این تسهیلات نشدند درصورت تمایل باید دوباره ثبت نام کنند.

مرتضایی فرد با اشاره به اینکه تسهیلات مورد نظر مشمول بیمه عمر مانده بدهکار بوده و هزینه آن برعهده متقاضی است، تصریح کرد: پس از پایان زمان ثبت نام اینترنتی، متقاضیان براساس میزان حداقل حقوق خالص دریافتی و تعداد تسهیلات استفاده شده از صندوق اولویت‌بندی شده و پس از راستی آزمایی مدارک درخواستی توسط مدیریت های استانی، واجدین شرایط براساس سقف اعتبار و تعداد، اعلام خواهند شد.

او یادآور شد: از سال ۹۸ که این تسهیلات اجرایی شده تا کنون، به حدود ۵هزار و ۵۰۰ نفر از واجدین شرایط طی ۵ دوره تسهیلات ۲۰ و ۲۵ میلیون تومانی پرداخت شده و در این دوره نیز به هزار و ۴۰۰نفر دیگر از مشمولان، وام ۲۵ میلیون تومانی پرداخت می شود.

مرتضایی فرد با اشاره به آمار ثبت نام متقاضیان وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری گفت: در دوره اول برای ۱۰۰۰ فقره وام، حدود ۴۳ هزار نفر ثبت نام کردند، در دوره دوم برای ۱۵۰۰ فقره وام حدود ۱۰ هزار نفر ثبت نام کردند، در دوره سوم برای ۱۰۰۰ فقره وام، ۲۸ هزار و ۹۵۵ نفر ثبت نام، برای دوره چهارم با ۱۰۰۰ فقره وام، ۲۷ هزار و ۳۳۸ نفر ثبت نام کردند و در دوره پنجم نیز برای ۱۰۰۰ فقره وام، ۳۳ هزار و ۶۸۳ نفر ثبت نام کردند.

او با بیان اینکه “پس از پرداخت وجه به مشمولان تسهیلات در هر دوره، درخواست سایر متقاضیان حذف شده و برای دور بعدی، متقاضیان قبلی در صورت علاقه‌مندی باید مجدد ثبت‌نام می‌کردند” اظهار کرد: فرآیند بررسی‌های معمول برای تمامی ثبت‌نام کنندگان انجام می‌شود و ثبت‌نام در هر دوره، هیچ‌گونه حقی برای استفاده از تسهیلات مذکور برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.

او از متقاضیان خواست تا پیش از آغاز زمان ثبت‌نام (ساعت ۹ صبح جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه) به سایت مربوطه مراجعه نکنند.

نظر شما