وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

برگزاری امتحانات حضوری در پایه‌های نهم و دوازدهم/ آزمون‌ها تا ۲۸ خرداد به پایان می‌رسد

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۰:۵۹:۵۶
کد خبر: ۱۱۷۳۴۲۳
برگزاری امتحانات حضوری   در پایه‌های نهم و دوازدهم/ آزمون‌ها تا ۲۸ خرداد به پایان می‌رسد
وزیر آموزش و پرورش گفت: فعلا قرار است بعد از عید فطر آزمون‌ها را شروع کنیم و امتحانات امیدواریم تا ۲۸ خرداد به پایان خواهد رسید اما اگر به هر دلیل شرایط جامعه با نظر ستاد کرونا برای برگزاری امتحانات مساعد نباشد احتمال تغییر در این برنامه و تعویق امتحانات وجود دارد.

به گزارش برنا؛ محسن حاجی‌ میرزایی، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز یک شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ به مناسبت روز معلم باحضور در شبکه آموزش با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری گفت: ایشان در پایه گذاری بنیان‌های فکری و اعتقادی و اخلاقی جامعه ما نقش بزرگی داشت و جای ایشان در جامعه ما بسیار خالی ست.

او در پاسخ به سوالی درباره چگونگی برگزاری امتحانات خردادماه گفت: ما برای محافظت از حقوق خود دانش‌آموزان امتحانات را در 2 پایه نهم و دوازدهم حضوری برگزار می‌کنیم. البته من به خانواده‌ها اطمینان می‌دهم این کار با نظر ستاد ملی کرونا و با رعایت دستورالعمل‌ها برگزار می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: فعلا قرار است بعد از عید فطر آزمون‌ها را شروع کنیم و امتحانات امیدواریم تا ۲۸ خرداد به پایان خواهد رسید اما اگر به هر دلیل شرایط جامعه با نظر ستاد کرونا برای برگزاری امتحانات مساعد نباشد احتمال تغییر در این برنامه و تعویق امتحانات وجود دارد.

حاجی میرزایی تجربه معلمی را اینطور توصیف کرد: معلم به همان اندازه که یاد می‌دهد خود می‌آموزد و سال‌های معلمی برای من همیشه توام با لحظاتی شیرین و آموزنده بود.

او از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه آموزش به دلیل کمک به آموزش و پرورش در واقعه کرونا تشکر کرد و گفت: هر واقعه ناخوشایند و پدیده فراگیر هم فرصت‌های ما را توسعه می‌دهند و هم قابلیت‌های ما را محک می‌زنند. صداوسیما با راه اندازی مدرسه تلویزیونی این احساس را در دانش‌آموزان ایجاد کرد که رها نشده اند. چون رها شدن و ایجاد فاصله می‌تواند عاطفه آموزش را در ذهن از بین ببرد و چیزهای دیگری را جایگزین کند.

حاجی میرزایی ادامه داد: وقتی حضور دانش‌آموزان در مدرسه محدود شد ارتباط بین معلم و دانش‌آموزان از هم گسیخت و ما باید هرچه سریع‌تر این فاصله را پرمی‌کردیم که صداوسیما در اینجا به کمک ما آمد تا به شعار آموزش تعطیل نیست تحقق بخشیم. تلویزیون امکانی بود که در اختیار همه دانش‌آموزان قرار داشت و بعد از آن شبکه شاد به میدان آمد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما شبکه شاد، تلویزیون و درسنامه‌ها را در اختیار معلمان قرار دادیم تا با استفاده از این ابزارها با مجموعه مخاطبان ارتباط برقرار کنند. ما نباید اجازه دهیم محرومیت‌ها باعث دور ماندن از آموزش شود زیرا بدترین شکل بی عدالتی همان بی عدالتی در دسترسی به فرصت‌های برابر آموزشی است. آموزش است که می‌تواند شرایط زندگی آدم‌ها را تعییر دهد و در دوره کرونا ما در معرض این خطر قرار گرفتیم اما با کمک این ابزارها توانستیم بر خطر ایجاد این بی عدالتی غلبه کنیم.

او از معلمان به دلیل عملکردشان در دوره کرونا تشکر کرد و آن را به کارستان تشبیه کرد و گفت: دست همه شما را می‌بوسم و ایران قدردان تلاش شما عزیزان است.

گفتنی است وزیر آموزش و پرورش با تبریک روز معلم به همه معلمان کشور، با اهدای لوح تقدیر به معلمان مدرسه تلویزیونی ایران از تلاش‌های آنان در تحقق شعار «آموزش تعطیل نیست» تشکر کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز