معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

راه اندازی ۲ هزار و ۵۰۰ مراکز مثبت زندگی در سراسر کشور/ واگذاری امور کودکان کار و آموزش خانواده به این مراکز

۱۴۰۰/۰۲/۱۴ - ۰۴:۴۴:۱۶
کد خبر: ۱۱۷۳۹۵۹
راه اندازی ۲ هزار و ۵۰۰ مراکز مثبت زندگی در سراسر کشور/ واگذاری امور کودکان کار و آموزش خانواده به این مراکز
حبیب‌الله مسعودی‌فرید با اشاره به راه اندازی 2 هزار و 500 مراکز مثبت زندگی در سراسر کشور گفت: در معاونت اجتماعی حوزه بهزیستی، امور مربوط به کودکان کار و خیابان، ثبت پرونده‌ کلینیک‌های مددکاری و آموزش خانواده به مراکز مثبت زندگی داده شده است.

به گزارش برنا؛ حبیب‌الله مسعودی‌فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به نحوه فعالیت مراکز مثبت زندگی گفت: سالها است این دغدغه وجود دارد که مددجویان برای دریافت خدمات خود به یک مکان واحد مراجعه کنند بنابراین با راه‌اندازی این مراکز که هدفش ارتقای کیفیت خدمات بهزیستی است، قرار شد افراد تحت پوشش برای دریافت خدمات با دسترس‌پذیری آسان تنها به یک مرکز مراجعه کنند.

او افزود: تا قبل از راه اندازی این مراکز، افراد تحت پوشش سازمان مجبور بودند برای دریافت خدمات مانند پایگاه خدمات اجتماعی، پایگاه‌های سلامت اجتماعی، همیاران، خانه سلامت روان و... به مکان‌های مختلفی مراجعه کنند اما این روش علاوه بر هزینه بالا، رضایتمندی نیز به دنبال نداشت و وقت زیادی از افراد می‌گرفت درحالی که با راه اندازی این مراکز کافی است افراد فقط به یک مرکز مراجعه کرده و تمام خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

مسعودی‌فرید تصریح کرد: در معاونت اجتماعی حوزه بهزیستی، امور مربوط به کودکان کار و خیابان، ثبت پرونده‌ کلینیک‌های مددکاری و آموزش خانواده به مراکز مثبت زندگی داده شد که به مرور زمان ریز فعالیت‌های دیگری در حوزه اجتماعی به این مراکز واگذار خواهد شد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با مقایسه نظام سلامت و مراکز مثبت زندگی گفت: مراکز مثبت زندگی مشابه نظام سلامت است، همانطور که با راه اندازی آن همه بیماران به جای بیمارستان به مراکز نظام سلامت مراجعه می‌کنند با راه اندازی مراکز مثبت زندگی نیز کافیست افراد برای دریافت خدمات به این مراکز مراجعه کرده و دیگر در رفت آمد برای رفتن به بهزیستی شهرستان خود نباشند درواقع با هزینه کمتر و وقت کمتری کار خود را انجام دهند.

مسعودی‌فرید از اشتغال زایی در مراکز مثبت زندگی خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر 2 هزار و 500 مراکز مثبت زندگی در سراسر کشور وجود دارد و اشتغال زایی بسیار قابل توجهی صورت گرفته است یعنی ما یک سری کارشناسان را به خدمت گرفتیم و صفر تا صد به آنها آموزش دادیم تا هم بتوانند با ارباب رجوع به خوبی رفتار کنند هم اینکه وظایف خود مانند نظارت بر کودکان به فرزندخواندگی رفته، کودکان کاری که تحت پوشش سازمان در خانه خود هستند و... را انجام دهند به طور کلی مراکز مثبت زندگی به ما کمک می‌کند به جای اینکه مردم سمت ما بیایند ما به سمت مردم برویم و وظیفه خود طبق قانون یعنی حمایت اجتماعی از مردم را انجام دهیم.

//انتهای پیام:3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز