اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۹:۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۱۷۴۲۰۸
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

سخنگوی هلال احمر:

تاکنون رایزنی با خیرین داخلی برای خرید واکسن کرونا انجام نشده است/ واکسن‌ها به وزارت بهداشت و درمان تحویل داده می‌شود/ واکسن کرونا رایگان است

سخنگوی هلال احمر درباره اعلام آمادگی خیرین داخلی برای تامین واکسن کرونا گفت: اغلب کمک‌ها بین المللی در حوزه تامین واکسن به شکل رایگان یا از شرکت‌ها معتبر خریداری شده است. تاکنون برای تامین واکسن داخلی با خیرین داخلی رایزنی نشده است.

مدیر انجمن پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت:

کارگران معلول با یک سوم حقوق کار می‌کنند/به دلیل عدم نیاز به سرویس بهداشتی در کارگاه‌ها معلولین از صبح تا شب چیزی نمی‌خورند/بیش از 1 میلیون نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی بیکار هستند

بهروز مروتی گفت: از برخی معلولان کارگر شنیدم که چون سرویس بهداشتی مناسب در محل کارشان نیست از صبح تا شب چیزی نمی‌خورند تا به سرویس بهداشتی نیاز پیدا نکنند و همین موضوع باعث می‌شود مشکلاتی چون عفونت پیدا کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی:

بهتر است کدملی، اسامی و سِمت دریافت کنندگان واکسن کرونا ثبت شود/ اگر دستورالعملی جهت ممنوعیت انتشار اسامی تزریق کنندگان واکسن وجود دارد، وزارت بهداشت منتشر کند

همایون سامه یح نجف آبادی گفت: از آنجایی که این روزها حساسیت‌ها درخصوص تزریق واکسن کرونا بالاست، بهتر است سامانه‌ای طراحی شود تا کدملی، اسامی و سِمت تزریق کنندگان ثبت شود، اگر این اتفاق رخ دهد نه تنها ایرادی ندارد بلکه بهتر نیز است و خیال همه راحت می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر خبر داد:

پایش نزدیک به ۲۳۹ هزار نفر در مبادی مرزی کشور

مهدی ولی پور گفت: در طرح مراقبت بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور که با همکاری جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است، ۲۳۸ هزار و ۹۱۳ نفر در مبادی مرزی کشور پایش شدند.

پاکبانان غیر ایرانی واکسینه می شوند

مشاور شهردار تهران از آغاز واکسیناسیون پاکبانان غیر ایرانی خبر داد.

مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد:

سقوط درخت دو درخت در دو خیابان

دو درخت در دو خیابان مختلف سقوط کردند که باعث ایجاد ترافیک در این محدوده ها شدند .

معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا:

اصناف بیشترین همراهی را در طی ۱۴ ماه اخیر داشته اند

حسین ذوالفقاری با اشاره به اینکه اصناف بیشترین همراهی را در طی ۱۴ ماه اخیر داشته اند؛ گغت: با هدف جلوگیری از آسیب دیدن اصناف این پیشنهاد را به ستاد ملی مدیریت کرونا ارائه خواهیم داد که کسب و کار و اصناف مثل واحدهای تولیدی انجام گیرد. منتهی نظارت بر رعایت پروتکل تشدید خواهد شد.

معاون وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا:

همه دستگاهها اعم از کشوری و لشگری در امر مقابله با ورود بیماری جهش یافته هندی بسیج شده اند

بابک دین پرست گفت: همه دستگاهها اعم از کشوری و لشگری در امر مقابله با ورود بیماری جهش یافته هندی بسیج شده اند.

گرد و غبار خوزستان را فرامی گیرد

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گرد و غبار همرفتی و رگبار پراکنده باران تا ساعاتی دیگر در روز یکشنبه برخی نقاط خوزستان را فرا می‌گیرد.

مشخص شدن مراتب صلاحیت‌های معلمان با اجرای رتبه بندی

وزیر آموزش و پرورش در آیین دیدار معلمان برگزیده کشوری با رئیس مجلس شورای اسلامی، «معلمان» را منادیان فهم و آگاهی و امانت دارترین افراد جامعه دانست و گفت که «آموزش و پرورش»، مهم‌ترین فرصت خلق آینده است و «نقطه تحول جامعه»، از آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش:

کتاب‌های درسی سال آینده مجهز به بارکد شدند/نمی‌توانیم معلمان را همپای سایر کارکنان دولت در یک نظام حقوقی و پرداخت قرار دهیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: به ستاد ملی کرونا پیشنهاد دادم حتی اگر یک ساعت در روز می‌شود دانش‌آموزان را به مدرسه بیاوریم و امیدواریم در آغاز سال تحصیلی جدید مدارس حضوری باشد.

آخرین وضعیت برگزاری امتحانات پایان سال

رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش آموزش و پرورش گفت: از ۲۷ اردیبهشت تا ٢۴ خرداد امتحانات نهایی در دو گروه تجربی و ریاضی و گروه علوم انسانی و معارف برگزار می‌شود.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد:

امدادرسانی به ۵۷۲ نفر در سیل و آبگرفتگی ۹ استان کشور

محمدباقر محمدی از امدادرسانی به ۵۷۲ نفر در سیل و آبگرفتگی ۹ استان کشور خبر داد.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد:

تصادف جرحی چند وسیله ای در بزرگراه مدرس

سرهنگ مجید رنجبر از تصادف جرحی چند وسیله ای در بزرگراه مدرس خبر داد.

سرپرست دفتر تالیف کتاب‌های درسی آموزش عمومی و متوسطه نظری مطرح کرد:

درس مستقلی با عنوان مهار آموزی ایجاد نمی‌شود/ آموزش سواد رسانه‌ای در کتب درسی/ افزودن یک درس کامل در خصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در پایه نهم

حسین سوزنچی گفت: در کتاب عربی پایه نهم علاوه‌بر اضافه شدن بخش‎های اربعینیات، قرآنیات و احکامیات، در راستای تبیین معارف انقلاب یک درس کامل درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اضافه شده است.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مطرح کرد:

احتمال بروز سیلاب های مخرب در کشور/ توجه به موضوع آبخیزداری و آبخوانداری در برنامه هفتم توسعه

ابوالقاسم حسین‌پور گفت: تغییرات اقلیم در کشور ما و شرایط اقلیمی متاثر از پدیده‌های جهانی آب و هوا است. در حین وقوع شرایط خشکسالی احتمال بروز سیل‌های مخرب وجود دارد و در هر شرایطی باید آمادگی وجود داشته باشد تا با رویکرد پیشگیرانه بتوان سیل را مدیریت کرد.

سخنگوی حزب اعتماد ملی:

همه کاندیداهای حزب اعتماد ملی بنابر دلایل سیاسی رد صلاحیت شدند/ یک برگ تخلف در پرونده نامزدها وجود ندارد/ هیات‌های نظارت مجلس به جای عمل به قانون دنبال برخورد سیاسی و جناحی هستند

اسماعیل گرامی مقدم گفت: دلیل اکثر کسانی که رد صلاحیت شدند، سیاسی و عدم التزام به اسلام، قانون اساسی و ولایت فقیه بوده است که کاملا واهی‌ است و اینگونه اتهامات به این افراد نمی‌چسبد اما متاسفانه هیات‌های نظارت مجلس به دنبال برخورد سیاسی و جناحی هستند و طبق قانون عمل نمی‌کنند.

فوت ۳۹۱ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته/ ۳۰۰۹ بیمار جدید بستری شدند

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۲ هزار و ۸۷۵ نفر رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز