دروازه‌های اروپا به روی گردشگران باز می شود

۱۴۰۰/۰۲/۱۴ - ۱۳:۴۶:۲۵
کد خبر: ۱۱۷۴۴۰۷
دروازه‌های اروپا به روی گردشگران باز می شود
کمیساریای عالی اروپا در حال برنامه ریزی برای بازگشایی اتحادیه اروپا به روی گردشگرانی است که واکسن کرونا را دریافت کرده اند و یا از کشورهایی هستند که شیوع ویروس کرونا در آنها شدید نیست.

به گزارش برنا؛ مقامات مسئول در کمیساریای عالی اروپا اعلام کردند که با توجه به افزایش آمار واکسیناسیون در کشورهای عضو اتحادیه اروپا زمان آن فرارسیده تا از محدودیت های مربوط به سفرهای غیرضروری بکاهیم.

مقامات مزبور همچنین خاطرنشان کردند که گذرگاه های مرزی اتحادیه اروپا حداکثر تا اول ماه ژوئن ( سه شنبه ۱۱ خرداد ) به دنبال دستیابی به موافقت  کشورهای عضو در ماه جاری میلادی در این خصوص بازگشایی خواهند شد.

بر اساس این گزارش ، هنوز معلوم نیست که در مورد توریست های عازم کشورهای عضو اتحادیه اروپا شرایط بهداشتی همچون قرنطینه و یا معاینه کووید ۱۹ انجام خواهد شد یا خیر .

پیشنهادها و شرایط

بر اساس پیشنهاد کمیساریای عالی اروپا تنها به آن دسته از کسانی که دستکم ۱۴ روز قبل از سفر واکسن کرونا دریافت کرده باشند، اجازه سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا داده می شود.

کودکان می توانند به همراه والدین خود پس از انجام آزمایش سواب بینی منفی سفر نمایند به شرط آنکه از آزمایش آنان قبل از رسیدن به مقصد اروپایی خود بیش از ۷۲ ساعت سپری نشده باشد.

بر پایه همین گزارش، شهروندان کشورهایی همچون استرالیا ، نیوزلند ، رواندا ، سنگاپور ، کره جنوبی و تایلند که در سطح پایینی از ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، می توانند قبل از کامل شدن دوره واکسیناسیون خود رهسپار کشورهای عضو اتحادیه اروپا شوند.

البته هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در صورت رو به وخامت گذاشتن وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در میان کشورهای غیر اروپایی فورا تمامی پروازها را بر روی اتباع غیراروپایی مقیم خویش به حال تعلیق درآورند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز