وزارت آموزش و پرورش:

تداخلی در زمان برگزاری امتحانات نهایی و کنکور به وجود نمی‌آید

۱۴۰۰/۰۲/۱۷ - ۱۳:۲۵:۲۲
کد خبر: ۱۱۷۵۵۶۰
تداخلی در زمان برگزاری امتحانات نهایی و کنکور به وجود نمی‌آید
محسن حاجی میرزایی مکررا اعلام کرده است که امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم با هماهنگی ستاد کرونا به صورت حضوری برگزار می‌شود و اگر ستاد کرونا اجازه برگزاری امتحانات در خرداد را ندهد، به زمان دیگر موکول می‌شود اما دانش‌آموزان کنکوری نسبت به تداخل زمان کنکور و امتحانات نهایی نگران هستند.

به گزارش برنا؛ بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، امتحانات پایان سال دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم باید به شکل حضوری برگزار شود و البته با توجه به شرایط کرونا، برگزاری حضوری امتحانات با تأیید ستاد مدیریت بیماری کروناست.

دانش‌آموزان کنکوری یعنی پایه دوازدهم نگران هستند که اگر امتحانات به تأخیر بیفتد، ممکن است با زمان کنکور تلاقی کند و اضطراب آنها بیشتر شود.

محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «اگر زمان امتحانات را به تأخیر بیندازید و به کنکور بخورد، چه می‌شود؟»، گفت: حتما به این موضوع توجه می‌کنیم و تداخلی در زمان امتحانات نهایی و کنکور به وجود نمی‌آید.

او با بیان اینکه دانش‌آموزان پایه دوازدهم نگران نباشند، افزود: درباره چیزی که نیامده است، صحبت نکنید؛ شاید با ستاد کرونا هماهنگ کردیم و قبل از همه این موارد، امتحانات برگزار شد.

خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه سلامت دانش‌آموزان همواره در اولویت است، گفت: بنابراین اگر ستاد کرونا تشخیص دهد برگزاری امتحانات در خرداد ماه میسر نیست، ما امتحانات را به تیرماه منتقل می‌کنیم و باز هم تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و در آن صورت احتمالاً کنکور نیز جابجا خواهد شد. البته همه این موارد در حد پیش بینی است و تا کنون هیچ تصمیمی در این باره  اتخاذ نشده است.

او افزود: تأکید می‌کنم ضروری است که ما امتحانات را قبل از کنکور سراسری برگزار کنیم تا بتوانیم سوابق تحصیلی دانش‌آموزان کنکوری را به سازمان سنجش ارسال کنیم.

منبع: فارس

نظر شما
پرونده ویژه