رییس جمعیت هلال احمر خبر داد:

تاسیس ۳۷ هزار خانه هلال احمر ؛ به زودی/ ورود بیش از ۹ میلیون دوز واکسن کرونا طی یک ماه آینده

۱۴۰۰/۰۲/۱۸ - ۱۱:۲۵:۱۲
کد خبر: ۱۱۷۵۷۹۷
تاسیس ۳۷ هزار خانه هلال احمر ؛ به زودی/ ورود بیش از ۹ میلیون دوز واکسن کرونا طی یک ماه آینده
کریم همتی گفت: بر اساس رایزنی های انجام شده بنااست تا ۹ میلیون دوز وارد کشور شود البته این روند بیشتر از یک ماه طول نمی کشد از این رو در روزهای آینده امیدواریم محموله جدید وارد شود.

به گزارش برنا؛ نشست خبری مشترک روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر  با حضور  کریم همتی، رییس جمعیت هلال احمر و عطا دورانی، رییس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ و دانیل مونا روخاس ، رییس نمایندگی کمیته صلیب سرخ امروز شنبه 18 اردیبهشت برگزار شد.

کریم همتی در ابتدای نشست گفت: جمعیت هلال احمر در کشور ما در آستانه صد سالگی است و می توان اذعان کرد که ارتش ایران یکی از قوی ترین نیروها در کنار هلال احمر است.

او افزود: سیل ۹۹ سبب نشد تا خدمات رسانی در زمینه کرونا با تاخیر همراه شود همچنین در سال ۹۹ انفجار بیروت اتفاق افتاد که هلال احمر ایران در محل مرکز درمانی راه اندازی کرد.

رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد: خدمات رسانی در زلزله ترکیه به شکل اعلا انجام شد. در زلزله سی سخت هم کمتر از ۲۰ دقیقه مدیریت عملیات انجام و معاونان در کمتر از دو ساعت مدیریت منطقه را در دست گرفتند.

همتی تاکید کرد: کنترل ۲۸ مرز بر عهده هلال احمر بود که تب سنجی و تست رپید صورت گرفت همچنین این فرصت ایجاد شد تا ارتباط مناسب با کمیته صلیب سرخ داشته باشیم.

او درباره واکسینه شدن مردم گفت: دسترسی به واکسن با مدیریت مناسب وزارت بهداشت برای گروه های هدف در مراکز درمانی و سالمندان در حال انجام است.

رییس جمعیت هلال احمر گفت: امیدواریم در این ماه بتوان گروه های بیشتری را واکسینه کرد. جمعیت هلال احمر در عرصه های مختلف وارد عمل شده و بیش از ۲۴۹ میلیارد ریال در مواقع بحرانی و غیربحرانی و هزار ۷۰۹ ریال محموله غیر نقدی و ۷۳۰ میلیارد هم از جوامع بین المللی کمک شده است.

به گفته او تاسیس خانه های هلال احمر در حال انجام است. بر اساس برنامه قرار است ۳۷هزار خانه هلال در کشور داشته باشیم در حال حاضر بیش از ۴ هزار خانه هلال احمر فعال است.

او با بیان اینکه در ۴۰ پادگان کشور آموزش همگانی و تخصصی انجام  شده است، گفت: ۲۴ بالگرد و بیش از یکصد خلبان در کنار جمعیت هلال احمر فعالیت می کند.  امید است بعد از کرونا بتوان دوره های آموزش بین المللی را ایجاد کرد.

به گفته همتی امروز در یکصدسالگی هلال هستیم و اگر تحریم ها نباشد یکی از جمعیت‌های پیشتاز دنیا هستیم.

رییس جمعیت هلال احمر در پایان تاکید کرد: امیدواریم هلال احمر جهان همچون گذشته در بحران های داخلی و بین المللی ایفای نقش کند. در جمعیت هلال احمر خدمات رسانی ها به دور از مسایل سیاسی انجام می شود.

همتی در ادامه گفت: طی چند روز گذشته محموله واکسن وارد ایران شد این امر یک کار تیمی بود که مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته است همچنین طی روزهای آینده حجم قابل توجهی واکسن وارد می شود

او اضافه کرد: بر اساس رایزنی های انجام شده بنااست تا ۹ میلیون دوز وارد کشور شود البته این روند بیشتر  از یک ماه طول نمی کشد از این رو در روزهای آینده امیدواریم محموله جدید وارد شود.

رییس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: واردات واکسن با رایزنی سازمان های ذی ربط انجام شده و در این شرایط کنترل کنندگان مرزها واکسینه می شوند و امدادگران هم  در نوبت دریافت واکسن هستند.

همتی در پایان گفت: قرار داد برای خریداری بالگرد انجام شده و بحث خرید ۹۰۰ خودرو هم در سال گذشته مورد تایید قرار گرفته است.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز