سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

زمان برگزاری کنکور سراسری و آزمون های حضوری مشخص شد/ افراد بالای ۸۰ سال در سامانه وزارت بهداشت برای تزریق واکسن ثبت نام کنند/ منع تردد در همه شهرها از سه شنبه تا شنبه

۱۴۰۰/۰۲/۱۸ - ۱۰:۳۳:۳۳
کد خبر: ۱۱۷۵۸۱۸
زمان برگزاری  کنکور سراسری و آزمون های حضوری مشخص شد/ افراد بالای ۸۰ سال در سامانه وزارت بهداشت برای تزریق واکسن ثبت نام کنند/ منع تردد در همه شهرها از سه شنبه تا شنبه
علیرضا رئیسی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور تاریخ آزمون های حضوری را اعلام کرد.

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت ویروس کرونا گفت: به پایان پیک بیماری رسیده ایم و در حال عبور از آن هستیم و روند نزولی را طی می کنیم.

او افزود: امیدوارم رعایت پروتکل ها ادامه پیدا کند. با توجه به اینکه پیک بیماری بلند بود اما هنوز علی رغم نزولی بودن میزان بستری ها زیاد است ولی ورودی های بیماران به بیمارستان ها کم شده است.

رئیسی با بیان اینکه در حال حاضر 46 شهر قرمز، 263 شهر نارنجی و 139 شهر زرد داریم، تصریح کرد: روند نزولی کرونا در 26 استان را طی می کنیم و 6 استان دیگر گرچه به قله رسیده اند اما هنوز روند نزولی آنها شروع نشده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: شهرهای خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران نیاز به دقت و مراقبت بیشتری دارند چرا که تقریبا به اوج بیماری رسیده اند و فعلا روند صعودی متوقف شده است.

او با اشاره به برخی مصوبات ستاد کرونا گفت: تردد روزهای منتهی به عید فطر مطرح است که از روز سه شنبه ساعت 14 منع تردد تا شنبه ساعت 12 داریم و شامل همه شهرها می شود و جریمه ای که قائل هستند در شهرهای قرمز 1 میلیون تومان و در شهرهای نارنجی 500 هزار تومان و در شهرهای زرد که قبلا جریمه وجود نداشت در این ایام 500 هزار تومان خواهد بود و تردد ممنوع است و در صورت تخلف جرائم شاملش می شود.

به گفته معاون وزیر بهداشت یکی از مهم ترین مولفه ها برای شیوع بیماری منع تردد است.

رئیسی با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت اصناف گفت: فقط مشاغل گروه یک در شهرهای قرمز و در شهرهای نارنجی گروه یک و دو فعال بودند اما طبق مصوبه امروز ستاد فعالیت مشاغل یک و دو در شهرهای قرمز و نارنجی به مدت دو هفته دیگر می توانند ادامه داشته باشد. اگر صنفی تخلف کند در شهر قرمز 3 هفته و در شهرهای نارنجی 2 هفته پلمب می شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: مصوب شد از امروز ساعت 14 افراد بالای 80 سال سن که تا حالا واکسن نزده اند در سامانه ثبت نام کنند و اطلاعات خود را برای واکسیناسیون ارائه دهند. هیچ گونه نیازی برای ثبت نام حضوری وجود ندارد و منتظر باشند که همکاران ما با آن ها تماس گیرند.

او اضافه کرد: بدین ترتیب نیست که نوبت 80 ساله ها بسوزد و اگر 75 ساله ها نوبتشان بشود به 75 سال به بالا تزریق می شود. از تجمع پرهیز شود. همه دستگاه ها موظف هستند که مکان ها و سالن های خود را برای واکسیناسیون دراختیار قرار بدهند به خصوص وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت ورزش و جوانان لازم است تا این اقدام را انجام دهند و هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

رئیسی تاکید کرد:  بیش از 3800 نفر که به صورت غیر قانونی وارد ایران شدند بازگشت داده شدند تا مقابل شیوع ویروس جهش یافته را بگیریم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت برگزاری آزمون های مختلف گفت: آزمون ها دو قسمت هستند. یکی زیر نظر آموزش و پرورش و دیگری وزارت علوم است. کنکور سراسری در تاریخ 9،10، 11 و 12 تیرماه سال جاری برگزار می شود.

رئیسی تاکید کرد:  آزمون های دیگری مانند کارشناسی ارشد ناپیوسته در تاریخ 6،7 و 8 مرداد ماه برگزار می شود. کاردانی ناپیوسته؛ 22 مرداد، آزمون وکلا دادگستری؛ 25 تیرماه، نظام مهندسی 13،14 و 15 مرداد ماه برگزار می شود.

او ادامه داد: آزمون های تحت نظارت آموزش و پرورش پایه نهم 27 اردیبهشت تا 24 خرداد ماه به صورت حضوری، آزمون پایه دوازدهم در 27 اردیبهشت تا 24 خرداد به صورت حضوری، آزمون های سنجش ملی پایش 25 اردیبهشت ماه به صورت حضوری، سمپاد 20 و21 خرداد و مرحله دوم المپیاد 24 و 25 اردیبهشت و مرحله دوم 23 تا 25 خرداد ماه به صورت حضوری برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز