سرپرست دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ مطرح کرد:

حمایت صلیب سرخ از افراد دچار آوارگی داخلی/ کمک صلیب سرخ برای واکسیناسیون مهاجران و اتباع بیگانه

۱۴۰۰/۰۲/۱۸ - ۲۳:۲۶:۳۸
کد خبر: ۱۱۷۶۱۰۱
حمایت صلیب سرخ از افراد دچار آوارگی داخلی/ کمک صلیب سرخ برای واکسیناسیون مهاجران  و اتباع بیگانه
دانیل مونوز روخاس درباره روند تزریق واکسیناسیون کووید 19 برای اتباع بیگانه، آوارگان در سراسر دنیاگفت: برای افراد در معرض مخاصمات و آسیب پذیر در برابر کرونا در حالی کمک ها از سوی صلیب سرخ انجام می‌شود که افراد دسترسی به واکسن و شرایط مطلوب برای درمان نداشته باشند.

به گزارش برنا؛ تزریق واکسن کرونا برای اتباع بیگانه، مهاجران و دیگر افرادی که به شکل قاچاقی وارد مرز دیگر کشورها می‌شوند از اهمیت برخوردار است، چون اغلب این افراد به دلیل شغل و شرایطشان با جمعیت انبوه در یک فضای محدود زندگی می کنند.  همین امر می تواند هر یک از آنها را به بمب‌ کرونا تبدیل کند در این راستا مسئله واکسیناسیون اتباع بیگانه و مهاجران مطرح می شود با این وجود طبق گفته های سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان تاکنون همه اتباع بیگانه در هر شرایطی که هستند تحت درمان قرار گرفته و درب هیچ یک از مراکز درمانی بر روی این افراد بسته نبوده است.

اما مسئله واکسیناسیون مهاجران، اتباع بیگانه و ...  در شرایطی مطرح می‌ شود که  دولت‌ها در تامین واکسن مردم خود به دلیل زیاده خواهی چند کشور مرجع با مشکلات عدیده  مواجه هستند و همین امر نشان می‌دهد که باید جهانیان برای این گروه در معرض خطر ابتلا فکری اساسی کنند.  

حمایت صلیب سرخ از افراد دچار آوارگی داخلی

دانیل مونوز روخاس، سرپرست دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ  درباره اقدامات برای واکسیناسیون مهاجران، اتباع، آوارگان و افراد نیازمند کمک در سراسر دنیا به خبرنگار برنا گفت: برای افراد در معرض مخاصمات و آسیب پذیر در برابر کرونا در حالی کمک ها از سوی صلیب سرخ انجام می‌شود که افراد دسترسی  به واکسن و شرایط مطلوب برای درمان نداشته باشند.

او افزود:  افراد دچار به آوارگی داخلی هم مورد حمایت صلیب سرخ قرار می‌گیرند.

افراد فراموش شده یا نادیده گرفته شده در جوامع مورد  توجه قرار می‌گیرند

سرپرست دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ درباره کم و کیف افراد پوشش صلیب سرخ در واکسیناسیون واکسن کرونا  تصریح کرد: ایران جزو کشورهای تحت تاثیر خشونت نیست. اولویت همکاری در بحران کرونا برای اقشاری همچون بازداشت شدگان، آوارگان، مهاجران، پناهندگان، معلولان  یا سایر افرادی است که به نحوی فراموش  شده تا نادیده گرفته شده‌اند.

اقدامات صلیب سرخ برای واکسیناسیون مهاجران  و اتباع بیگانه

او در پاسخ به این سوال که در شرایط کنونی چه اقدامات برای گروه‌های نامبرده انجام شده یا در دستور کار است؟ تاکید کرد:  تمهیدات پیشگیرانه مربوط به کووید 19 در حال حاضر انجام شده است، اما درباره واکسیناسیون  کووید 19 این مقوله به ظرفیت جمعیت ملی، دسترسی جمعیت به واکسن و  واکسیناسیون بستگی دارد. 

//انتهای پیام:4

نظر شما