نماینده مجلس شورای اسلامی:

پاسخی از وزارت بهداشت درخصوص چرایی عدم اجرای طرح «پزشک خانواده» دریافت نکردیم/ پزشک‌ آنلاین بیشتر صرف اقتصادی برای پزشکان دارد/ دارو و خدمات پزشکی را نباید با فروختن پیتزا یکی کرد

۱۴۰۰/۰۲/۱۹ - ۰۵:۴۷:۲۹
کد خبر: ۱۱۷۶۱۱۵
پاسخی از وزارت بهداشت درخصوص چرایی عدم اجرای طرح «پزشک خانواده» دریافت نکردیم/ پزشک‌ آنلاین بیشتر صرف اقتصادی برای پزشکان دارد/ دارو و خدمات پزشکی را نباید با فروختن پیتزا یکی کرد
همایون سامه یح نجف آبادی گفت: از آنجایی که اجرای طرح پزشک خانواده کمک خوبی به مردم در پاندمی کرونا می‌کند، چندین بار پیگیر علت عدم اجرای طرح پزشک خانواده شدیم اما جوابی دریافت نکردیم.

به گزارش برنا؛ همایون سامه یح نجف آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به سرپیچی وزارت بهداشت و درمان از اجرای طرح پزشک خانواده گفت: متاسفانه طرح «پزشک خانواده» که یک طرح بسیار خوب و کاربردی برای مردم و پزشکان است، سال گذشته در برخی استانها به صورت ناقص اجرا شد و در برخی استان‌ها اصلا اجرا نشد که به اعتقاد من چنین کاری، نقص است.

او افزود: از آنجایی می‌گویم نقص است که قانون، وزارت بهداشت و درمان را مکلف کرده تا حتما طرح پزشک خانواده را اجرا کند و از طرفی اجرای طرح پزشک خانواده باعث می‌شود هم بیمار سرگردان نشود هم اینکه به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد و هزینه‌های سنگینی به شخص بیمار و خانواده‌اش تحمیل نشود.

سامه یح نجف آبادی در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون بهداشت و درمان پیگیر علت اجرایی نشدن این طرح توسط وزارت بهداشت بوده است یا خیر؟ تصریح کرد: از آنجایی که اجرای این طرح کمک خوبی به مردم در پاندمی کرونا می‌کند، چندین بار پیگیر علت عدم اجرای طرح پزشک خانواده شدیم اما جوابی دریافت نکردیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد شدید از پزشک‌های آنلاین گفت: حداقل کاری که یک پزشک باید انجام ‌دهد ویزیت بیمار است حال در «پزشک آنلاین» چگونه دکتر می‌تواند بیمار را معاینه کند؟ فشار خون او را بگیرد؟ تب و درجه حرارت او را اندازه گیری کند؟ علائم ظاهری بیمار را رصد کند؟ هیچ یک از اعمال زیر به صورت آنلاین امکان پذیر نیست و پزشک حتی نمی‌تواند ظاهر بیمار را ببیند و مردمک چشم او را نگاه کند حتی در یک بیماری ساده و سرماخوردگی نیز بیمار باید حضوری ویزیت شود و براساس معاینه‌ای که پزشک انجام داده دارو دریافت کند بنابراین به اعتقاد من مشاوره‌های پزشکی آنلاین فقط صرف اقتصادی برای پزشک دارد.

او در پایان تاکید کرد: به اعتقاد من فروش آنلاین دارو اشتباه محض است و ویزیت کردن بیمار به صورت آنلاین واقعا اشتباه است و اصلا امکان پذیر نیست مگر درمواقع بسیار ضروری که پزشک، سابقه و پرونده بیمار را داشته باشد و شرایط اضطراری و اورژانسی به وجود آمده باشد تا مجبور شود از پشت تلفن دارو تجویز کند در غیر اینصورت من همیشه تاکید کردم دارو و خدمات پزشکی را نباید با فروختن پیتزا یکی کرد.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز