مدیرکل مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی مطرح کرد:

تزریق واکسن کرونا به ۷۶ درصد سالمندان بهزیستی تا کنون

۱۴۰۰/۰۲/۱۹ - ۱۲:۵۰:۴۴
کد خبر: ۱۱۷۶۵۲۶
تزریق واکسن کرونا به ۷۶ درصد سالمندان بهزیستی تا کنون
مدیرکل مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: جمع کل دریافت‌کنندگان واکسن کرونای مراکز سالمندان شامل سالمندان و پرسنل این مراکز ۱۵ هزار و ۹۴۹ نفر است که ۷۶ درصد کل افراد مقیم مراکز سالمندان و پرسنل این مراکز را شامل می‌شود.

به گزارش برنا؛ مصطفی سراج، مدیرکل مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با ارائه آخرین اطلاعات و آمار واکسیناسیون مراکز بهزیستی تا روز گذشته شنبه هجدهم اردیبهشت ماه گفت: جمع کل دریافت‌کنندگان واکسن سایر گروه‌ها شامل مراکز معلولان و مراکز افراد دارای اختلالات روان، ۶ هزار و ۱۰۱ نفر یعنی ۱۲.۲ درصد افراد مقیم و پرسنل این مراکز است.

او خاطرنشان کرد: جمع کل واکسن تزریق‌ شده در همه مراکز توانبخشی و مراقبتی ۲۲ هزار و ۵۰ نفر یعنی ۳۱ درصد کل افراد مقیم و پرسنل این مراکز است و ۱۱ هزار و ۲۴۴ نفر دوز مرحله دوم را دریافت کردند.

مدیرکل مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: طبق گزارشات واصله، سهمیه واکسن مرحله دوم که شامل مراکز معلولین هست، از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص داده شد. به غیر از ۹ استان شامل استان‌های چهارمحال وبختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، قم، کردستان، کرمانشاه، گلستان و همدان خوشبختانه بقیه استان‌ها واکسیناسیون را شروع کردند.

سراج افزود: نظر به اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی این ۹ استان هم واکسن را دریافت کردند، درخواست داریم آنها نیز در اسرع وقت، واکسیناسیون مراکز معلولین را آغاز کنند.

او یادآور شد: همچنان رشد روزانه یک درصد واکسیناسیون را در مراکز بهزیستی شاهد هستیم و پیش‌بینی ما این است که با توجه به واکسنی که در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی برای مراکز معلولین اختصاص داده شده، در روزهای آتی شاهد افزایش میزان واکسیناسیون در مراکز توانبخشی باشیم.

مدیرکل مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: فاز دوم واکسیناسیون از هفته گذشته شروع شده، بسیاری از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که در منازل مقیم هستند، از جمله سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و معلولیت مشمول دریافت واکسن در این فاز می‌شوند.

سراج با بیان اینکه مددجویان مقیم منازل به دلیل شرایط خاصی از جمله کهولت سن، محدودیت در تردد و نوع و شدت معلولیت، امکان مراجعه به مراکز واکسیناسیون را ندارند،  از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی خواست تا تدابیری به‌کار بگیرند که شرایط این افراد را در نظر بگیرند و همکاری لازم را داشته باشند.

او گفت: البته در این زمینه اقدامات مناسبی در برخی شهرها و استان‌ها به عمل آمده است از جمله آنکه با انجمن‌های تخصصی افراد دارای معلولیت هماهنگ کرده‌اند که تزریق واکسن در همان محلی که انجمن‌ها با تدابیر خاص، پیش‌بینی می‌کنند، انجام بگیرد و این راهکار، شیوه مناسبی برای برطرف کردن محدودیت‌های ذکرشده است.

نظر شما