آخرین وضعیت نحوه پرداخت معوقات معلمان اعزامی به خارج از کشور

۱۴۰۰/۰۲/۲۳ - ۲۳:۲۹:۴۰
کد خبر: ۱۱۷۸۴۸۶
میترا تیموری درباره تاخیر در پرداخت معوقات معلمان در خارج از کشور گفت: به منظور تادیه باقی‌ مانده مطالبات یاد شده، باتوجه به عزم و اراده جدی مبنی‌بر پرداخت مطالبات، رایزنی‌های لازم با سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور دریافت تنخواه و تامین اعتبار مورد نیاز برای تسویه مطالبات معلمان خارج از کشور در دستور کار معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

به گزارش برنا؛ بر اساس بررسی‌های انجام شده برخی از معلمان که در خارج از کشور تدریس می‌کنند معترض هستند که به حق و حقوقشان دست پیدا نکرده‌اند. در این شرایط برخی از آنان طی هفته گذشته مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع و اذعان کردند که خانه خود را فروخته اما در کشور غریب حتی حقوقشان را دریافت نکردند. بر اساس بررسی‌های انجام شده تاکنون 200 نفر از معلمان منقضی خدمت سال ۹۷ هستند.

تامین اعتبار مورد نیاز برای تسویه مطالبات معلمان خارج از کشور

میتراتیموری، سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور به خبرنگار برنا گفت: در سال 1399 به رغم محدودیت‌های مالی، بخش قابل توجهی از مطالبات معلمان منقضی خدمت مدارس خارج از کشور مربوط به سال 1397 از محل اعتبارات ردیف بودجه‌ای اداره مدارس خارج از کشور پرداخت شده است.

او افزود: به منظور تادیه باقی‌ مانده مطالبات یاد شده، باتوجه به عزم و اراده جدی مبنی‌بر پرداخت مطالبات، رایزنی‌های لازم با سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور دریافت تنخواه و تامین اعتبار مورد نیاز برای تسویه مطالبات معلمان خارج از کشور در دستور کار معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

پیگیری معوقات یک دهه‌ای در وزارت آموزش و پرورش

معلمان ایرانی در خارج از کشور بر این امر اذعان دارند که زمان پرداخت معوقاتشان از سال 90 تا 1400 به تاخیر افتاده است. سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور درباره چرایی بروز این مسئله گفت: این امر مربوط به نرخ ارز است که طبق رای دیوان عدالت اداری ساز و کار تامین اعتبار و پرداخت آن توسط وزارت آموزش و پرورش و سایر مراجع مربوطه در حال پیگیری است.

به گفته او البته بخشی از مطالبات این دسته از معلمان پرداخت و برخی دیگر هم با رایزنی‌های صورت گرفته توسط معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش و ضمن تاکید مقام عالی وزارت پرداخت می‌شود.

معلمان اعزامی به خارج از کشور چگونه انتخاب می‌شوند؟

تیموری در پاسخ به این سوال که هم اکنون معیار در نحوه غربالگری معلمان برای تدریس در خارج کشور چیست؟ افزود: افراد اعزامی به مدارس خارج از کشور را برای سال تحصیلی آینده از بین پذیرفته شدگان نهایی آزمون‌های سال 90 و 91 و 97 انتخاب می‌کنیم. به عبارت دیگر هر فردی در این آزمون‌ها به مرحله نهایی راه یافته و مراحل استعلام را پشت سر گذاشته باشد با توجه به نیاز مدارس در اولویت اعزام قرار می‌گیرد.

سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در پایان گفت: البته بخش دیگری از نیروهای مورد نیاز این مدارس با توجه به شیوه‌نامه جذب و به کارگیری فرهنگیان مقیم خارج از کشور و با پرداخت حقوق ریالی واریزی در ایران انجام می شود.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
پرونده ویژه