دادستان عمومی سمنان مطرح کرد:

پیگیرد قانونی علت حادثه معدن طزره دامغان

۱۴۰۰/۰۲/۲۴ - ۰۹:۴۲:۵۰
کد خبر: ۱۱۷۸۶۹۰
پیگیرد قانونی علت حادثه معدن طزره دامغان
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: پرونده قضایی در خصوص حادثه معدن طزره دامغان تشکیل شده و پس از تکمیل تحقیقات، با افراد متخلف و سهل‌انگار عامل وقوع حادثه برخورد قضایی می‌شود.

به گزارش برنا؛ محمد شریف ابراهیمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: سال قبل به تمام معادن از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام شد تا اقدام‌های پیشگیرانه برای رفع خطر از کارگران انجام شود و اگر شرکت و معدنی به توصیه و دستورات پیشگیرانه قضایی توجه نکرده باشد، با جدیت و بدون چشم‌پوشی با آن برخورد قانونی می شود.

او ادامه داد: هیچ گونه سهل انگاری از سوی نهادهای دولتی و متولیان معادن قابل قبول نیست به خصوص در مواردی که دستورات قضایی برای پیشگیری از چنین جرائمی صادر شده باشد و سهل انگاری موجب وقوع حادثه دلخراش شود.

ابراهیمی تصریح کرد: دادستان عمومی و انقلاب دامغان لحظه به لحظه گزارش وضعیت از حادثه معدن طزره دامغان را ارایه می‌کرد و در این زمینه پرونده قضایی تشکیل شد و برخورد قضایی لازم انجام می‌شود.

او یادآور شد: توجه جدی به نکات پیشگیرانه تنها مختص معادن نیست و به طور مثال اگر بارندگی شود، از قبل دستورات پیشگیرانه صادر شده و تمام دستگاه‌های مسوول مانند شهرداری، راه و صنعت و معدن باید به وظایف خود آگاه باشند و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: دستگاه قضا مطابق با قانون و ضمانت اجرایی قانون با افراد خاطی و سهل‌انگار در رعایت نکات پیشگیرانه برخورد صریح، سریع و بدون چشم‌پوشی خواهد داشت.

حادثه معدن زغال سنگ در حدود ظهر روز شنبه ١١ اردیبهشت در تونل شماره ٤٢ معدن بزرگ طزره از معادن چهارگانه شرکت زغال سنگ البرز شرقی در کارگاه استخراج k ١٣ پیشرو، هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه رخ داد که در این حادثه ۲ کارگر پیمانکاری شرکت به نام‌های میلاد روشنائی و سید اصغر افضلی دچار حادثه و محبوس شدند.

شامگاه پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت پس از حدود ۱۳۰ ساعت، پیکر بی‌جان این ۲ معدنچی از زیر آوار خارج شد.

نظر شما