مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی:

کمک هزینه مسکن،طی سه سال اخیر، ۴۰۰ درصد افزایش داشته است

۱۴۰۰/۰۲/۲۴ - ۱۰:۰۴:۴۲
کد خبر: ۱۱۷۸۶۹۸
کمک هزینه مسکن،طی سه سال اخیر، ۴۰۰ درصد افزایش داشته است
کورش یزدان گفت: کمک هزینه مسکن کارگران، در طول بیست سال از 1377 تا 1397 تنها 5 نوبت افزایش داشته، اما طی سه سال اخیر ۴۰۰درصد رشد کرده است.

به گزارش برنا؛ کورش یزدان، مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اعلام این مطلب گفت: از  1377 تا  1397  به طور متوسط هر 4 سال یک‌بار، مبلغ کمک هزینه مسکن افزایش داشته  که آخرین رقم مصوب و لازم الاجراء آن به رغم افزایش تورم تا سال ١٣٩٧ به رقم ۴۰۰ هزار ریال رسید.

کورش یزدان افزود:  اما از سال 1397 تا سال 1400  مبلغ کمک هزینه مسکن از ماهانه چهارصد هزار ریال در سال 1397 با 150 درصد افزایش به  یک میلیون ریال ماهانه در سال 1398 رسید.

او تصریح کرد: به همین ترتیب مبلغ کمک هزینه مسکن با 200 درصد افزایش به  3 میلیون ریال ماهانه در سال 1399 و در سال 1400 نیز  با 50 درصد رشد به چهار میلیون و پانصد هزار ریال ماهانه افزایش یافت .

یزدان با بیان اینکه طی سه سال اخیرکمک هزینه مسکن در مجموع 400 درصد افزایش داشته است اظهار داشت:  این موضوع،موید همدلی و نگاه کارشناسی نمایندگان دولت و شرکای اجتماعی در شورای عالی کار به منظور افزایش سطح درآمد و توجه به معیشت کارگران بوده است.

یزدان  به پیگیری مجدانه شریعتمدارى، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعى در تسریع و تصویب تصمیمات و مصوبات شورای عالی کار از جمله کمک هزینه مسکن  کارگران در هیات وزیران اشاره کرد و گفت: امیدواریم مصوبه اخیر، پیام نویدبخش و عیدانه خوبى در روز هاى پایانى ماه رحمت و مغفرت برای جامعه کار و تلاش و تولید کشور بوده باشد.

نظر شما