سخنگوی سازمان ثبت احوال مطرح کرد:

صدور افزون بر ۵۰ میلیون قطعه کارت هوشمند ملی

۱۴۰۰/۰۲/۲۴ - ۱۰:۴۸:۰۴
کد خبر: ۱۱۷۸۷۱۶
صدور افزون بر ۵۰ میلیون قطعه کارت هوشمند ملی
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: تا زمان حاضر برای ۵۰ میلیون ۷۷۳ هزار و ۶۵۸ نفر از ایرانیان واجد شرایط (افراد بالای ۱۵سال) کارت هوشمند ملی صادر شده است.

به گزارش برنا؛ سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: همچنین تا کنون ۶۰میلیون ۶۴۴ هزار و ۳۵۳ نفر هم که متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی هستند مراحل تکمیل ثبت نام را انجام داده اند.

سخنگوی ثبت احوال افزود: کارت هوشمند ملی با هدف تسهیل فرآیند شناسایی، تصدیق هویت و حفظ امنیت اطلاعات فردی هر شهروند برای ورود به فضای مجازی، مبادله‌ خدمات الکترونیکی و استفاده در مجامع اداری ارائه شده و دارای تراشه‌ الکترونیکی است که اطلاعات هویتی شهروندان از جمله اطلاعات شناسنامه‌ای، عکس، اثر انگشت، کد پستی و کلید انجام امضای دیجیتال را به‌ صورت امن و محافظت ‌شده در حافظه‌ خود ذخیره دارد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال: افزون بر ۵۰ میلیون قطعه کارت هوشمند ملی صادر شده است

او تاکید کرد: با توجه به مسایل فنی و امنیت خاص و خدماتی که در فضای الکترونیکی برای این کارت در نظر گرفته شده با توجه به کاربردهای مختلف آن می توان، گفت که کارت هوشمند ملی مهمترین سند برای احراز هویت است و دستگاه های مختلف با ارتباط با پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال می توانند برای خدمات مورد نظر خود احراز هویت افراد را انجام دهند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اضافه کرد: بانک های مسکن، آینده، پست بانک، مهر، ملی، سامان، دفاتر پشخوان دولت و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حال حاضر جزء دستگاه های متقاضی برای بهره مندی از خدمات کاربردی کارت هوشمند ملی هستند و در برخی از این بانک ها از جمله مسکن، آینده، پست بانک و سازمان ثبت اسناد و املاک این خدمات به صورت آزمایشی انجام می شود.

ابوترابی افزود: کارت هوشمند ملی برای احراز هویت افراد با استفاده از کارت، پین کد و اثر انگشت احراز هویت را انجام می دهد و هر جا که لازم باشد احراز هویت انجام و هویت افراد راستی آزمایی شود، از طریق اتصال به پایگاه اطلات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور این کار صورت می پذیرد.

صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد، از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و بر اساس هدف گذاری ها، قرار بود این کارت تا پایان سال ۱۳۹۷ برای تمام واجدان شرایط صادر شود.

همچنین کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، خود به مراکز اعلام شده مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود. در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز درنظر گرفته شده است که باید توسط خود افراد ثبت شود.

برای تمام ایرانیان واجد شرایط کارت هوشمند ملی صادر می شود و این افراد می توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی به ادارات پست، ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه کنند.

نظر شما
پرونده ویژه