گرفتاری ۵۰ نفر در سیلاب آرادان

۱۴۰۰/۰۲/۲۴ - ۱۴:۳۶:۲۸
کد خبر: ۱۱۷۸۸۰۴
گرفتاری ۵۰ نفر در سیلاب آرادان
بر اثر وقوع سیل شدید در مناطق روستایی آرادان، ۵۰ نفر در سیلاب گرفتار شدند که نیروهای جمعیت هلال‌احمر به آنها خدمت‌رسانی کردند.

به گزارش برنا؛ سعید مجیدی، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آرادان گفت: در ساعت ۱۹ روز پنج‌شنبه حسب گزارش‌های مردمی مبنی بر وقوع سیل شدید در منطقه رامه، سریعاً به‌واسطه دهیاران و عوامل محلی وضعیت وقوع سیل در منطقه بررسی شد.

او گفت: جاده رامه از منطقه ترک در و باغستان، گراب و دارستان و در ادامه بالاتر از معدن محسنی در چند نقطه تا ۲۰۰ متر بالاتر از پل فلزی زیر سیل رفته و مسدود شده بود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آرادان گفت: حدود هشت دستگاه خودرو و ۱۸ دستگاه موتورسیکلت در یک کیلومتر بالاتر از معدن محسنی در منطقه‌ای به طول دو کیلومتر محصور و گرفتار شده بودند.

مجیدی بیان کرد: یک نفر راکب موتورسیکلت در منطقه ترک در بر اثر وقوع حادثه دچار مصدومیت شده بود که با توجه به موارد فوق، اقدامات متفاوتی صورت پذیرفت.

او ادامه داد: هماهنگی با فرماندار، معاون فرماندار، اداره راه و ترابری برای بازگشایی مسیر و آماده‌باش کامل به تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر انجام شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آرادان اضافه کرد: هماهنگی با عوامل محلی روستای رامه بالا برای رسیدن به راکب موتورسیکلت حادثه‌دیده و انتقال وی به روستای رامه پایین و انجام اقدامات اولیه درمانی با راهنمایی‌های هلال‌احمر انجام گرفت.

مجیدی بیان کرد: دو نفر از نجاتگران هلال‌احمر که در محل حضور داشتند، ضمن ساماندهی خودروها و موتورسواران محصور، با بررسی وضعیت او و ارتباط مستمر با هلال‌احمر، شرایط این ۵۰ نفر را گزارش و اقدامات لازم را انجام می‌دادند.

او گفت: دو تیم امداد و نجات هلال‌احمر شهرستان آرادان متشکل از هفت نفر به همراه مواد غذایی و امکانات زیستی لازم از مسیر جاده به منطقه اعزام شدند؛ ولی با توجه به تاریکی هوا و از بین رفتن مسیر اصلی و حجم زیاد آب سیل، امکان ادامه مسیر نداشتند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آرادان گفت: با هماهنگی معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان سمنان مقرر شد صبح اول وقت مجدداً عملیات آغاز شود و سایر اقدامات لازم صبح انجام شد.

مجیدی بیان کرد: هماهنگی با امداد هوایی اورژانس ۱۱۵ برای انتقال مصدوم به مرکز درمانی هم انجام شد.

منبع: فارس

نظر شما