واکنش نژاد بهرام به آخرین وضعیت طرح توسعه دانشگاه تهران؛

اجازه شهرخواری را به هیچ کس نمی دهیم

۱۴۰۰/۰۲/۲۶ - ۰۴:۳۴:۵۶
کد خبر: ۱۱۷۹۰۲۵
اجازه شهرخواری را به هیچ کس نمی دهیم
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در واکنش به آخرین وضعیت طرح توسعه دانشگاه تهران گفت: اگر می خواهند شهر را بخورند بگویند شهر را می خواهیم بخوریم اما تا زمانی که شورای پنجم است اجازه شهرخواری به بخش دولتی، بخش خصوصی و دانشگاهی نمی دهد.

به گزارش برنا؛ طرح توسعه دانشگاه تهران در سال 82 به تصویب می‌رسد تا اجرایی شود اما پس از 18 سال و با کسب بودجه های کلان این دانشگاه هنوز توفیقی کسب نکرده است.

آنچه که مشخص است شهروندان ساکن در اطراف دانشگاه تهران با چند معضل اساسی مواجه هستند. نخست عدم رضایت از قیمت پیشنهادی دانشگاه تهران برای خرید خانه‌هاست. در مرحله بعد اما کوتاهی دانشگاه تهران در تسریع در سامان بخشی به این حوزه سبب شده تا مزاحمت‌ها و آسیب های بسیار زیادی برای شهروندان این محدوده ایجاد شود.

زهرا نژاد بهرام، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت طرح توسعه دانشگاه تهران، گفت: جلسه مشترکی بعد از نظر معاون رئیس جمهور داشتیم. دانشگاه تهران بنا بود تا طرحش را ارائه کند. در این راستا سازمان بازرسی هم جلسه مشترکی در خصوص شکایت مردم ترتیب داد و بنا بود تا 15 دی 99 طرح ارائه شود.

او افزود: اما این طرح تا 15 دی ارائه نشد و اواخر دی ماه طرحی ناقص به شهرداری منطقه 6 ارسال کردند در صورتی که باید به دبیرخانه کمیسیون ماده 5 ارائه دهد. این طرح به دبیرخانه ارسال و بعد از آن ایراداتی گرفته شد اما هنوز طرح اصلاحی ارائه نشده است.

به گفته عضو شورای شهر تهران دانشگاه تهران عقیده ندارد که لازم است طرح را ارائه کند.

نژاد بهرام با بیان اینکه تا این لحظه دستور لغو طرح توسعه دانشگاه داده نشده است، بیان کرد: مصوبه شورای عالی شهرسازی در این رابطه لغو شده که ربطی به مصوبه کمیسیون ماده 5 و صورتجلسه سازمان بازرسی ندارد.

او در پایان ضمن انتقاد از عملکرد دانشگاه تهران افزود: تا زمانی که شورای پنجم است اجازه شهرخواری به بخش دولتی، بخش خصوصی و دانشگاهی نمی دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز