سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا؛

هشدار نسبت به تجمعات انتخاباتی/ آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال از امروز/ سهمیه واکسن هیچ گروه سنی نمی سوزد

۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۱۰:۳۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۹۰۵۲
هشدار نسبت به تجمعات انتخاباتی/ آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال از امروز/ سهمیه واکسن هیچ گروه سنی نمی سوزد
علیرضا رئیسی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور و ضمن هشدار نسبت به تجمعات انتخاباتی گفت: تعداد شهرهای قرمز کشور به عدد سه رسیده است که از مردم برای رعایت پروتکل ها تشکر می کنم همچنین از امروز 75 سال به بالا واکسینه می شوند

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون وزیر بهداشت با اشاره به آخرین مصوبات جلسه ستاد گفت: همچنان میزان مرگ و میر ابتلا به کرونا در هندوستان بسیار بالا است از این رو ویروس جهش یافته هندی مانند انگلیسی تاخت و تاز می کند که ضرورت دارد هوشیاری بیشتری داشته باشیم.

او افزود: خوشبختانه مواردی از ویروس جهش یافته که در سطح کشور پیدا شده تحت کنترل است. استان های جنوبی و شرقی باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

رئیسی تاکید کرد: تا کنون این بیماری تا حدود زیادی کنترل شده است. خوشحالم به اطلاع برسانم تعداد شهرهای قرمز کشور به عدد سه رسیده که از مردم برای رعایت پروتکل ها تشکر می کنم.

معاون وزیر بهداشت گفت: حدود 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش تردد و مسافرت داشتیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: بحث واکسیناسیون اهمیت دارد از این رو تا این لحظه فاز اول یعنی کادر بهداشت و درمان به پایان رسیده و فاز 2 یعنی افراد 80 سال به بالا رو به پایان است و از امروز افراد 75 سال به بالا واکسینه می شوند. محموله جدید واکسن هم امروز به دست ما می رسد و به تعداد کافی در این فاز واکسن داریم.

او با بیان اینکه افراد 85 سال به بالایی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند، می توانند همچنان تزریق داشته باشند، تاکید کرد: نیاز به مراجعه حضوری برای ثبت نام نیست و به افراد پیامک زده می شود و تماس می گیریم تا به مراکز مراجعه کنند تا سهمیه واکسن کسی نسوزد.

رئیسی ادامه داد: روزانه ظرفیت واکسیناسیون بالا می رود و در هفته آینده هم خبرهای خوشی داریم.

او اظهار کرد: توجه کنید گروه های سنی اعلام شده پیامک داده می شود و تماس می گیریم و اگر این اتفاق بعد از یک هفته رخ نداد  افراد باید در سایت وزارت بهداشت ثبت نام کنند تا همکارانم با آن ها ظرف 48 ساعت تماس بگیرند و هیچ گونه نیاز به مراجعه حضوری برای ثبت نام وجود ندارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به نقض قرنطینه توسط برخی از مبتلایان گفت: هر فرد مثبتی که به هشدارها توجه نمی کند خطرناک است. در برخی استان های ما گرچه روند کلی نزولی است اما همچنان نیاز به مراقبت بیشتری دارند از این رو آذربایجان شرقی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیاز به دقت بیشتری دارد.

رئیسی افزود: روند مراجعه به بیمارستان کمتر شده است.

او در پایان ضمن هشدار به ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری و تجمعات حاصل از آن گفت: از کاندیداهای ریاست جمهوری و طرفدارانشان می خواهم ضمن اینکه انتخابات پرشوری داریم رعایت کنند که باعث شیوع بیماری نشوند. هر گونه تجمع کنترل نشده در فضای بسته باعث انتقال بیماری می شود. سعی شود بیشتر از فضای مجازی و صدا و سیما استفاده کنیم که مبادا با توجه به اینکه در شرایط پایدار و آرامش است این وضعیت بر هم بریزد و موج بیماری شکل نگیرد. همه ما باید رعایت کنیم تا دوباره درگیر موضوع نشویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز