وزیر وزرش و جوانان مطرح کرد:

ایجاد خانه‌های ورزش روستایی در مناطق محروم/ افزایش تعداد اماکن ورزشی از ابتدای دولت یازدهم/ حرکت توسعه عمومی کشور نیازمند توجه به منابع انسانی است

۱۴۰۰/۰۲/۲۶ - ۱۱:۴۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۷۹۵۰۵
ایجاد خانه‌های ورزش روستایی در مناطق محروم/ افزایش تعداد اماکن ورزشی از ابتدای دولت یازدهم/ حرکت توسعه عمومی کشور نیازمند توجه به منابع انسانی است
مسعود سلطانی فر با بیان اینکه بر اساس پایش های وزارت ورزش شاهد افزایش علاقه مردم به نشاط و ورزش هستیم، گفت: زیر ساخت های لازم با همکاری دستگاه های متعدد مهیا شده است از این رو تعداد اماکن ورزشی متعلق به تمامی دستگاه های از حدود ۴۰هزار در ابتدای دولت یازدهم به شکل قابل توجهی افزایش یافته است و خانه های ورزش روستایی در مناطق محروم ایجاد شده است.

به گزارش برنا؛ مراسم آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک  و اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) صبح امروز ۲۶ اردیبهشت باحضور محسن حاجی میرزایی؛ وزیر آموزش و پرورش؛ مسعود سلطانی فر؛ وزیر ورزش و جوانان، سعید نمکی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  و سید رضا صالح امیری؛ رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

مسعود سلطانی فر ضمن تشکر از اقدامات وزیر بهداشت در مبارزه با بیماری کرونا گفت: با تدابیر انجام شده کشور از بحران نجات یافته است. تولید داخلی واکسن کرونا یکی از افتخارات ما در میان سایر کشورها است این واکسن در پی ورود به بازار است.

او با سپاس از خدمات وزیر آموزش و پرورش در شرایط کرونا افزود: دانش اندوزی در این ایام با تدابیر لازم تعطیل نشد .

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: عوارض تحریم های نا عادلانه آمریکا باعث شد تا اقدامات مدیران کشور نادیده گرفته شود و وضعیت معیشتی مردم تحت تاثیر قرار گیرد.

او ادامه داد: دولت در سال۹۲ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مرکز آمار ملی ایران ۱۶ تا ۱۷ درصد مردم در ورزش همگانی مشارکت داشتند البته این آمار امروز به ۵۱ درصد رسیده است.

سلطانی فر افزود: بر اساس پایش های وزارت ورزش شاهد افزایش علاقه مردم به نشاط و ورزش هستم البته زیر ساخت های لازم با همکاری دستگاه های متعدد ایجاد شده است.

او اضافه کرد: تعداد اماکن ورزشی متعلق به تمامی دستگاه های از حدود ۴۰هزار در ابتدای دولت یازدهم به شکل قابل توجهی افزایش یافته است از سوی دیگر خانه های ورزشی روستایی در مناطق محروم ایجاد شده است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: برای مثال ایجاد یک زمین فوتبال در مناطق مرزی اهمیت داشت که در روزهای اول دولت تعداد این زمین ها ۳۰۰ بود ولی امروز ۷ برابر شده و به حدود دو هزار عدد رسیده است.

به گفته او بیش از ۵هزار خانه ورزش روستایی ایجاد شده که مجموعا ۶ هزار خانه ورزش در روستاها فعال هستند.

سلطانی فر بیان کرد: در راستای توسعه ورزش جام خوشه چین ایجاد و ۷۰۰ ورزشکار در اولین مرحله رقابت شرکت کردند که بعد از کرونا دومین مرحله آن اجرا می شود.

به گفته او باید بتوان توسعه در منابع انسانی را انجام داد. توسعه بدون فعالیت در آموزش و پرورش امکان پذیر نیست و حرکت توسعه عمومی کشور نیازمند توجه به منابع انسانی است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان سه وزارت خانه و اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان افزود: امضای این تفاهم‌نامه نقطه عطف در تاریخ رشد ورزش همگانی و استفاده از خلاقیت در ورزش و توسعه شور و شعف در بین آحاد جامعه است تا بتوان به اهداف توسعه دست یافت.

به گزارش برنا در حاشیه این مراسم تفاهم نامه ای میان سه وزارتخانه ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان امضا و به دانش آموزان موفق در کاهش وزن جوایز اهدا شد.

گفتنی است طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) با هدف جلوگیری از بروز بیماری‌های زمینه‌ای در مدارس اجرا شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز