معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مطرح کرد:

امیدواریم در هفته آینده مجوز شروع تولید فاز دوم واکسن را اخذ کنیم/ تزریق واکسن تا کنون برای داوطلبان عارضه ای نداشته است/ نتایج ارزیابی دریافت کنندگان دوز استنشاقی دو هفته آینده اعلام می‌شود

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۴:۳۱:۰۶
کد خبر: ۱۱۷۹۸۲۵
امیدواریم در هفته آینده مجوز شروع تولید فاز دوم واکسن را اخذ کنیم/ تزریق واکسن تا کنون برای داوطلبان عارضه ای نداشته است/ نتایج ارزیابی دریافت کنندگان دوز استنشاقی دو هفته آینده اعلام می‌شود
محمدحسین فلاح مهرآبادی درباره افرادی که دوز استنشاقی را دریافت کرده‌اند، گفت: نتایج ارزیابی ایمنی برای افراد دریافت کننده دوز استنشاقی مخاطی دو هفته آینده اعلام می‌شود.

به گزارش برنا؛ واکسن کرونا نه تنها برای ایران بلکه برای جهانیان یکی از اولویت‌ها محسوب می‌شود. هرچند به دلیل تحریم‌ها و رفتارها ناجوانمردانه شاهد اقدامات نامناسب از سوی تصمیم‌گیران در  فراتر از مرزها برای ارسال واکسن به ایران بودیم اما دانشمندان ایرانی در این شرایط بیکاری ننشسته و اقدامات موثر در زمینه تولید واکسن را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

امیدواریم  هفته آینده مجوز شروع فاز دوم را اخذ کنیم

محمد حسین فلاح مهرآبادی، معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی درباره آخرین وضعیت افراد تزریق کننده واکسن کرونای رازی به خبرنگار برنا گفت: در فاز نخست  133 نفر از داوطلبان تحت واکسین قرار گرفتند. هم‌اکنون دوز اول و دوم تزریق شده است. 129 نفر در دوز دوم استنشاقی تحت تزریق قرار گرفته‌اند.

 او افزود: تمامی گزارشات به سازمان غذا و دارو ارسال شده و دوز منتخب برای فاز دوم مشخص شده و دوز 10میکروگرم به عنوان دوز منتخب ارسال شده است. امیدواریم در هفته آینده مجوز شروع فاز دوم را اخذ هستیم.

به گفته فلاح مهرآبادی همزمان غربالگیری داوطلبان برای فاز دو هم انجام شده است. امیدواریم با دریافت مجوز برای فاز دوم تزریق انجام شود.

 عارضه‌ای  برای داوطلبان مشاهده نشده است

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی درباره عوارض واکسن برای افرادی که تحت تزریق قرار گرفته‌اند، گفت: برای داوطلبان تزریق واکسن در  فاز اول عارضه به دنبال نداشته است، چون عارضه به گریدهای یک تا چهار تقسیم می‌شود. بروز عارضه در گرید سه به بالا در روند مطالعات تاثیرگذار است و می تواند به توقف و بروز دیگر مشکلات منجر شود.

او  افزود: تاکنون بر اساس پایش داوطلبان عارضه گرید 3 در داوطلبان مشاهده نشده است.

فلاح مهرآبادی ادامه داد: عوارض تزریق واکسن‌ به طور معمول شامل تب، لرز، تورم در قسمت تزریق، بی‌حسی یا سردرد‌های مختصر و ... می‌شود. البته هنوز بر اثر تزریق این واکسن آنزیم‌های کبدی و وضعیت سلول‌های خونی با پیامدهای خاصی همراه نبوده است.

او بیان کرد: هدف از دوز اسنتشاقی کاهش ویروس برای افراد است، چون با دو دوز واکسیناسیون، ایمنی برای افراد ایجاد می‌شود.

 این مقام مسئول تصریح کرد: هدف کاهش انتقال ویروس در افراد تزریق کننده واکسن است و این امر با ایجاد ایمنی مخاطی و موضعی در مخاط حفره بینی امکان پذیر است. در مطالعه فاز سوم می‌توان با مطالعه بر روی گروه‌های متفاوت جامعه اثبات کرد که دوز استنشاقی باعث کاهش ویروس در بین افراد واکسینه شده می‌شود.

نتایج ارزیابی استنشاقی دریافت کننده دوز دو هفته آینده مشخص می‌شود

او گفت: برای افرادی دریافت کننده دوز استنشاقی هم ارزیابی ایمنی مخاطی طی دو هفته آینده انجام می‌شود.

فلاح مهرآبادی درباره فعالیت تولید واکسن افزود: زیرساخت‌های تولید انبوه در دو بخش آماده شده است. در بخش نخست ایمنی با احداث Clean Room  انجام می‌شود.

به گفته او فاز نخست در یک میلیون دوز با احداث Clean Room  و قرار داد تجهیزات هم منعقد شده و امیدواریم قبل از پایان فاز سه تولید صنعتی نیز آغاز شود.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی درباره دوز اسنتشاقی این واکسن گفت: این دوز کمک کننده و کاهش دهنده انتقال ویروس برای تکمیل فعالیت واکسن است. افراد دریافت کننده واکسن در صورت بهره‌مندی از دوز استنشاقی دیگر ناقل نیستند.

 مهرآبادی با بیان اینکه تمامی اقدامات در موسسه رازی انجام می‌شود و برای سازمان غذا و دارو هم گزارشات  ارسال شده است، تاکید کرد: امیدواریم به زودی مجوز فاز دو اخذ شود. افراد برای تزریق  واکسن به شکل داوطلبانه می‌توانند به سایت رازی مراجعه و ثبت نام کنند.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز