آیا سپنتا نیکنام تائید صلاحیت می شود؟

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۲:۰۳:۵۶
کد خبر: ۱۱۸۰۱۲۲
آیا سپنتا نیکنام تائید صلاحیت می شود؟
سپنتا نیکنام چندی پیش عنوان کرد که به عنوان یک فرد زرتشتی، به خاطر عدم التزام به اسلام در انتخابات شورای شهر تهران رد صلاحیت شده است امری که سبب واکنش رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور شد.

به گزارش برنا؛ سپنتا نیکنام پس از دو دوره عضویت در شورای شهر یزد، این بار از تهران برای دور ششم انتخابات شورای شهر  کاندیدا شده است.

چهار سال گذشته سپنتا نیکنام با شکایت علی اصغر باقری، نامزد اصولگرا و شکست خورده انتخابات در دور گذشته برای مدتی از راهیابی به شورای شهر یزد بازماند. باقری از نیکنام به دلیل زرتشتی بودن او، در شعبه ۴۳ دیوان عدالت اداری شکایت و در حکمی عضویت او به دلیل مسلمان نبودن معلق شد.

اما طرح اصلاح قانون شوراها بعد از گذشت زمان طولانی در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت و با مصوبه مجلس مبنی بر حضور اقلیت‌های مذهبی در شوراهای شهر و روستا موافقت کردند.

نیکنام در دور گذشته شوراها پس از غیبتی طولانی مجدد به مدیریت شهری بازگشت و حالا از تهران برای مدیریت شهری ششم کاندید شده است.

اما او چندی پیش اعلام کرده است که به عنوان یک فرد زرتشتی، به خاطر عدم التزام به اسلام در انتخابات شورای شهر تهران رد صلاحیت شده است.

سید حمیدرضا کاظمی، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به آمار رد صلاحیت شدگان اقلیت های دینی گفت: قانون انتخابات شوراها نقص زیادی دارد و باید اصلاح شود. افرادی که بدون مستندات قانونی به دلیل عدم التزام اسلام رد شده اند آن ها را مجدد بررسی می کنیم. تبصره یک الحاقی مصوب سال ۹۷ بیان کرده اقلیت های شناخته شده به جای دین اسلام باید به دین خود التزام داشته باشند و هیچ فرقی بین اقلیت دینی و مسلمانان وجود ندارد.

او همچنین در حاشیه این نشست در گفتگو اختصاصی با برنا و در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تائید صلاحیت سپنتا نیکنام وجود دارد یا نه، گفت: احتمال تائید صلاحیت هر کسی مشروط بر این است که مورد تائید دستگاه های نظارتی قرار بگیرد، وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز