تداوم آتش مهیب جنگل‌ها در گچساران

۱۴۰۰/۰۲/۳۱ - ۰۹:۵۵:۲۹
کد خبر: ۱۱۸۱۷۲۰
تداوم آتش مهیب جنگل‌ها در گچساران
نبرد با آتش در ارتفاعات مشرف به کوه‌های «نارک» تا «انبارشاهی» در شهرستان گچساران ادامه دارد.

به گزارش برنا؛ اتابک، فرماندار شهرستان گچسارن گفت: آتش سوزی در جنگل های نارک و انبارشاهی عصر روز سه شنبه آغاز شد و ساعت 21 دیشب پس از مهار مجددا به دلیل سقوط کنده‌های باقی مانده به ارتفاعات پایین دست فوران کرد.

اتابک به دلیل سخت گذر بودن نیروها باید با بالگرد به منطقه اعزام شوند افزود: چهار تیم از شهرستان‌های بویراحمد، باشت و چرام با نیرو‌های دولتی و طبیعت دوستان شهرستان گچساران برای اطفای حریق در این منطقه مشارکت کردند.

 مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه دویست هکتار از جنگلهای این منطقه تا کنون طعمه حریق شدند گفت: همه نیروهای منابع طبیعی به منطقه اعزام شدند .

غلامحسین حکمتیان اصل بیان کرد: ۱۰۰ نفر نیروی امدادگر برای مهار آتش سوزی ارتفاعات گچساران مشارکت کردند و برای انتقال نیرو‌ها به ارتفاعات سخت‌گذر از بالگرد شرکت بهره برداری نفت و گاز این شهرستان استفاده شد.

او با اشاره به اینکه یک فروند بالگرد هلال احمر هم اکنون در حال اعزام به منطقه وقوع آتش سوزی است افزود: علت و وسعت آتش سوزی ارتفاعات گچساران پس از بررسی‌های کارشناسی اعلام می‌شود.

محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیز گفت: در صورت ادامه آتش سوزی بالگرد های آب پاش به منطقه اعزام می شوند.

به گفته مردم بومی منطقه جنگلهای منطقه حفاظت شده دیل در شهرستان گچساران نیز از دیشب طعمه حریق شده و برخی از نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست و مردم بومی منطقه نیز در حال خاموش کردن آتش در این منطقه هستند.

نظر شما