آنتی بادی نمی تواند جایگزین واکسن کرونا باشد

۱۴۰۰/۰۲/۳۱ - ۱۷:۴۲:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۱۸۴۸
آنتی بادی نمی تواند جایگزین واکسن کرونا باشد
بر اساس اعلام سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا، آزمایش آنتی بادی کرونا مصونیت افرد را در برابر این ویروس ثابت نمی‌کند و نمی‌تواند جایگزینی برای واکسن کرونا باشد.

به گزارش برنا؛ به نقل از دیلی میل نوشت: سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا اعلام کرد،  نتیجه مثبت آزمایش آنتی‌بادی‌های کووید-۱۹، مصونیت فرد را در برابر این ویروس ثابت نمی‌کند و نمی‌تواند جایگزینی برای واکسن کرونا باشد.

 

 این سازمان می‌گوید: نتیجه مثبت آزمایش آنتی‌بادی‌های کووید-۱۹، جایگزین کافی برای دریافت واکسن‌های کرونا نیست. این آزمایش‌ها با جستجوی علائم واکنش ایمنی می‌تواند مشخص کند که آیا فردی در گذشته به ویروس کووید-۱۹ مبتلا بوده است یا خیر.

 

حداقل ۳۳ میلیون آمریکایی از ابتدای شیوع همه گیری کووید-۱۹ به این بیماری مبتلا شده اند و برخی اظهار داشتند که قبلاً به این بیماری مبتلا بوده اند.

 

در حالی که آنتی بادی‌ها می‌توانند برخی محافظت‌های ایمنی را در فرد ایجاد کنند، اما سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا از مردم این کشور می‌خواهد که با وجود داشتن آنتی بادی در برابر کرونا، واکسن کووید-۱۹ را دریافت کنند تا بتوانند کاملا از خود در برابر اثر این ویروس محافظت کنند.

 

این سازمان همچنین افزود: نوع آنتی بادی‌هایی که واکسن‌های کرونا ایجاد می‌کنند،  با آزمایش‌هایی که برای تشخیص آلوده بودن قبلی فرد به ویروس کووید-۱۹ انجام می‌شود،  قابل تشخیص نیست؛ بنابراین آزمایش خون احتمالاً مصونیت فرد را در برابر این ویروس تأیید نمی‌کند.

 

آزمایش‌های آنتی بادی در شناسایی افرادی که احتمالا در معرض ویروس SARS-CoV-۲ قرار داشته‌اند و احتمالا یک واکنش ایمنی تطبیقی ایجاد کرده اند، نقش مهمی دارند.  سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در هر زمان نباید از آزمایش‌های آنتی بادی برای تعیین مصونیت فرد در برابر کووید-۱۹ استفاده کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز