رشد ۲۳ برابری درآمد‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در ۵ سال

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۰۷:۳۵:۴۱
کد خبر: ۱۱۸۱۹۸۸
رشد ۲۳ برابری درآمد‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در ۵ سال
وزیر آموزش پرورش خبر داد ضریب نفوذ عضویت اختیاری در صندوق ذخیره فرهنگیان از ۶۵ درصد سال ۹۵ به ۸۲ درصد در سال ۹۹ رسیده است که نشان می‌دهد فرهنگیان به این صندوق اعتماد کرده‌اند.

به گزارش برنا؛ محسن حاجی‌ میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در شصت و هشتمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید و برنامه افتتاحیه طرح‌های ملی وزارت نفت، با بیان اینکه دومین بار در یک سال اخیر است که در افتتاح یک واحد پتروشیمی شرکت می‌کنم اظهار کرد: امروز در کنار صنعتگران و کارآفرینانی هستم که این طرح را برای آینده کشور آماده بهره برداری کرده‌اند؛ وجه حضور من پاسدار جامعه فرهنگیان و پس‌اندازهای خرد آن‌ها است.

او با بیان اینکه در سال‌های اخیر به ویژه در 2 سال گذشته اخبار امیدوار کننده‌ای در این حوزه داشته‌ایم افزود: در این مدت اخباری داشتیم که افزایش امید به آینده و تقویت اعتماد جامعه فرهنگیان را در پی داشته است. عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان اختیاری و ضریب نفوذ عضویت اختیاری فرهنگیان از ۶۵ درصد در سال ۹۵ به ۸۲ درصد در سال ۹۹ رسیده است. این نشان می‌دهد فرهنگیان به این صندوق اعتماد کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه وقتی از جمعیت ۷۵۰ هزار نفری فرهنگیان، ۵۰۰ هزار نفر عضو صندوق به افزایش سرمایه خود مبادرت می‌کنند، به این معنی است که تصویرشان از آینده روشن‌تر و امیدبخش‌تر شده‌ است عنوان کرد: پتروشیمی سبلان که امروز افتتاح شد اولین طرح از 3 طرح بزرگ انرژی سپهر و یکی از ۴ طرح بزرگ پترو فرهنگ است. در خرداد سال گذشته پتروشیمی کیمیای خاورمیانه به بهره‌برداری رسید و اکنون درآمد ارزی دارد.

حاجی میرزایی خبر داد ۲ سال آینده 2 طرح متانولی دیگر به بهره‌برداری می‌رسد، با این برنامه پترو فرهنگ با اتکا به سرمایه‌های خرد فرهنگیان به یکی از بزرگترین تولید کنندگان و عرضه کنندگان متانول در دنیا تبدیل می‌شود که منفعتی پایدار برای فرهنگیان ایجاد می‌کند.

او با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌های صندوق فرهنگیان به تدریج به بار می‌نشیند و حاصل آن افزایش میزان سود از 50 میلیارد تومان از سال ۹۵ به ۳ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ است افزود: تنها در فاصله سال‌های ۹۸ تا ۹۹، سود صندوق از هزار میلیارد به حدود ۳ هزار ۵۰۰ میلیارد، یعنی ۳ برابر شد. سود پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۰، 5 هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان یعنی رشد ۲۳ برابری در طی ۴ سال است.

نظر شما