رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد:

اعلام تعرفه سنجش نوآموزان در سال ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۳/۰۲ - ۱۰:۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۱۸۲۶۲۸
اعلام تعرفه سنجش نوآموزان در سال ۱۴۰۰
سید جواد حسینی گفت: تعرفه سنجش برای نوآموزان در سال جاری ۵۰ هزار تومان، تست مجدد ۳۰ هزار تومان و تست جهش تحصیلی ۱۵۰ هزار تومان است.

به گزارش برنا؛ سید جواد حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای سنجش سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تشریح جزئیات سنجش شایستگی‌های حرکتی نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری که با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت انجام می‌شود پرداخت.

سید جواد حسینی در این نشست گفت: در برنامه سنجش سال جاری نوآموزان بدو ورود به دبستان در ۴ مولفه شامل تعادل ایستا و پویا، هماهنگی بینایی حرکتی، چابکی و استقامت عضلانی به پیشنهاد معاونت تربیت بدنی به عنوان طرح سنجش شایستگی های حرکتی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

او با بیان اینکه در سال جاری ۵۰۰ نوآموز ۶ تا ۷ سال در هر استان در این طرح ارزیابی خواهند شد، گفت: از این تعداد در هر استان ۲۵۰ دختر و ۲۵۰ پسر خواهند بود و هم چنین از هر ۲۵۰ نوآموز دختر یا پسر ۱۵۰ نفر شهری و ۱۰۰ نفر روستایی هستند.

حسینی بیان کرد: پیش بینی می‌شود به دلیل عدم مراجعه برخی نوآموزان پیش دبستانی در سال گذشته، تعداد نوآموزان مراجعه‌کننده به پایگاه‌های سنجش در سال جاری ۴۰۰ هزار نفر افزایش داشته باشد. تعرفه سنجش برای نوآموزان در سال جاری ۵۰ هزار تومان و تست مجدد ۳۰ هزار تومان است و هزینه تست جهش تحصیلی ۱۵۰ هزار تومان می باشد. حدود ۵ درصد دانش‌آموزان رایگان، ۱۰ درصد نیم‌بها و تمامی دانش‌آموزان عشایر هم به شکل رایگان سنجش خواهند شد.

او با بیان اینکه در سال جاری دو نوع پایگاه الف و ب وجود دارد که در پایگاه‌های نوع الف روزانه ۳۲ تا ۳۶ نفر سنجش خواهند شد،ادامه داد: در پایگاه های الف ۳ آزماینده تحصیلی حضور دارند و تعداد پایگاه های الف ۶۱۸ پایگاه در کشور است. پیش بینی می شود ۴۰۰ پایگاه نیز مانند سال گذشته به صورت ۲ شیفت فعالیت داشته باشند.

معاون وزیر با بیان اینکه امسال با دو آزمون جدید برنامه سنجش انجام خواهد شد، گفت: این برنامه از خرداد ماه آغاز خواهد شد و ۲ برنامه سنجش شایستگی های حرکتی و غربالگری مشکلات ویژه یاد گیری به آن اضافه شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز