رئیس جمعیت هلال احمر:

مانور ساعت صفر توسط هلال احمر در تمامی استان‌ها باید اجرا شود

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۱۳:۵۰:۲۸
کد خبر: ۱۱۸۳۳۴۳
مانور ساعت صفر توسط هلال احمر در تمامی استان‌ها باید اجرا شود
رئیس جمعیت هلال احمر از لزوم اجرای مانور ساعت صفر توسط این جمعیت در تمامی استان‌ها خبر داد و گفت: با توجه به حادثه خیزی کشور ضرورت دارد مانور ساعت صفر در تمامی استان‌ها برگزار شود تا بتوانیم به آمادگی مطلوب برسیم.

به گزارش برنا؛ کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه شورای مدیران جمعیت هلال احمر که صبح روز سوم خرداد برگزار شد عنوان و با اشاره به اهمیت انتخابات در کشور گفت: از همه آحاد ملت برای شرکت گسترده در انتخابات دعوت می کنم و آرزوی همه ما، رقم خوردن انتخاباتی پرشکوه و به‌یادماندنی است.

استفاده از امکانات هلال‌احمر در انتخابات ممنوع است

او تاکید کرد: جمعیت هلال احمر براساس اساسنامه به هیچ حزب یا گروه و جناحی وابستگی ندارد و هیچ شخصی حق ندارد از امکانات جمعیت هلال احمر به نفع فرد یا گروهی خاص، استفاده کند.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر به همه مردم ایران، عنوان کرد: این حماسه بزرگ با از خودگذشتگی و ایثارهای فراوان رقم خورد که برای افرادی که در این حماسه نقش داشتند و در قید حیات هستند، آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم کشورمان همواره در صلح و ثبات باشد.

همتی در خصوص برنامه های هفته هلال احمر اظهار کرد: برنامه های خوبی در این هفته برگزار شد و امید است به گونه ای فعالیت های جمعیت تداوم داشته باشد که هر هفته همچون هفته هلال احمر باشد. باید تلاش شود تا فعالیت های هلال احمر هر چه بیشتر رسانه ای شود و به اطلاع مردم برسد. همکاری ها با صدا و سیما نیز آغاز شده و امیدواریم در این عرصه اتفاقات خوبی شکل گیرد.

لزوم تعامل هلال‌احمر با دستگاه‌ها و مسئولان استانی

او با بیان اینکه، تعامل با سایر دستگاه‌های دولتی در استان‌ها از اهمیت بسزایی در پیشبرد فعالیت‌های هلال احمر و خدمات رسانی به مردم برخوردار است، اظهار کرد: مجموعه های استانی باید ارتباط تنگاتنگی با نمایندگان مجلس، استانداران و نمایندگان ولی فقیه داشته باشند اما نباید به گونه ای عمل شود که حاشیه ایجاد شود. در سفر استانی که به گیلان داشتیم اتفاقات خوبی رقم خورد و شاهد بودیم که نمایندگان استان گیلان برای مشکلات هلال احمر پیش‌قدم شده بودند. امروز این تعامل ها ضرورت دارد و باید از ظرفیت های پیش‌رو بهترین استفاده شود.

افتتاح خانه‌های هلال، فراتر از برنامه پیش‌بینی شده

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در حوزه خانه های هلال در حال رقم خوردن است. خوشبختانه در راه اندازی خانه های هلال از برنامه پیش بینی شده جلو هستیم و تاکنون بیش از ۵۴۰۰ خانه هلال افتتاح شده که جا دارد از استان های پیشرو تشکر کنم.  باید به موازات رشد کمی، شاهد توسعه کیفی خانه های هلال باشیم و از ظرفیت خیرین در توسعه این خانه ها استفاده شود چراکه کوچک ترین کمکی در این عرصه می تواند ارزشمند باشد.

ضرورت مدیریت اعتبارات در استان‌ها

همتی ادامه داد: باید در حوزه اعتبارات یک مدیریت خوب در استان ها در دستور کار قرار گیرد تا به بهترین شکل ممکن از ظرفیت های موجود استفاده شود. بحث مولدسازی نیز در این میان مهم است. مولدسازی از این منظر اهمیت دارد که منابع حاصل از آن در همان استان هزینه شود. جمعیت های هلال احمر استانی نیز آگاه باشند که هر کدام از املاک بلااستفاده خود را که به فروش رسانند، هزینه دریافتی در قبال آن نیز در همان مرکز هزینه خواهد شد و از این جهت جای نگرانی وجود ندارد. خوشبختانه وضعیت املاک وقفی خوب است و همین روز گذشته نیز چند ملک به هلال احمر وقف شد، هلال احمر نیز به خوبی از این املاک صیانت و طبق نظر واقف عمل می کند و استفاده بهینه از آنها خواهد شد.

تاکید بر اهمیت اجرای مانورهای ساعت صفر

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت جدی گرفتن مانورهای صفر لحظه ای گفت: باید این مانورها در ساعت مقرر و به شکل دقیق برگزار شود. استان ها اقدامات خوبی انجام می دهند و باید گزارشات آن ها نیز به خوبی و به صورت دقیق به مرکز ارسال شود.

اعلام آمادگی برای واکسیناسیون حجاج

همتی با اشاره به احتمال برگزاری مراسم حج امسال، خاطرنشان کرد: امید است مردم ایران نیز با آرامش در کنار سایر مسلمانان جهان به حج مشرف شوند. با این اتفاق مقوله واکسیناسیون حجاج نیز بار دیگر مطرح می شود. جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد تا واکسیناسیون حجاج را نیز انجام دهد و اگر مراسم حج برگزار شود این امر نیز به هلال احمر واگذار می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در طرح شهید سلیمانی، هلال احمر در استان های مختلف در کنار وزارت بهداشت و بسیج اقداماتی را انجام داد و مقرر شد تا کمک هزینه ای به داوطلبان در این عرصه پرداخت شود و هنوز نیز برخی استان ها این حق الزحمه ها را به داوطلبان هلال احمر پرداخت نکرده اند و باید پیگیری شود. اعتباری از ستاد ملی مقابله با کرونا نیز مقرر شده بود به هلال احمر پرداخت شود که تا این لحظه انجام نشده و شاید در این عرصه مشکلات بودجه ای وجود داشته باشد.

نظر شما