اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۱۹:۰۰:۱۱
کد خبر: ۱۱۸۳۳۹۹
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است:

 

بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در مدیریت بحران پایتخت

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت توان دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در مدیریت بحران پایتخت تاکید کرد.

چند میلیون نفر در دنیا تیروئید دارند؟

حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر در دنیا در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های غــده تیروئید بوده و حدود ۲۰۰ میلیون نفر نیز مبتلا به این بیماری‌ها هستند.

انجام ۴۳ هزار تست کرونا در مرزهای کشور

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر از انجام ۴۲ هزار و ۹۹۹ تست فوری تشخیص کرونا توسط امدادگران در ۱۵ مرز رسمی کشور خبر داد و گفت: در اجرای این طرح تاکنون ۳۱۷ هزار و ۱۱۳ مسافر مورد کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی قرار گرفتند.

ریزش معدن خاک نسوز نیلچیان/ شمار کشته‌ها و مصدومین اعلام شد

مدیرعامل هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری از ریزش معدن خاک نسوز نیلچیان خبر داد و گفت: امدادگران ۲ نفر را نجات دادند

رییس پلیس راهور ناجا:

نبود کلاه ایمنی عامل مرگ ۶۰ درصد‌ موتورسوارن است/ کاهش تصادفات در یکسال اخیر/ ۳۰ سازمان در کاهش تصادفات و پیشگیری نقش دارند

هادیانفر با اینکه حرکت خلاف جهت موتور سیکلت سرعت و سبقت غیرمجاز و ... خط قرمز ما است گفت: نماد توسعه یافتگی در جوامع امروز رفتار ترافیکی است. برای مثال اگر کسی از چراغ قرمز عبور کند نشان دهنده پسرفت این سیستم است. نبود کلاه ایمنی عامل مرگ ۶۰ درصد‌ موتورسوارن است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح کرد:

خسارت ۱۲۵۰ میلیارد تومانی حوزه حمل و نقل تهران بر اثر همه گیری کرونا/ افتتاح ۳۲ ایستگاه مترو تا پایان دوره مدیریت شهری/ انتقاد از اولویت نداشتن رانندگان تاکسی در تزریق واکسن کرونا/ ۲۰۰ راننده جان خود را از دست دادند

سید مناف هاشمی با اشاره به برخی بهره برداری های انجام شده در سامانه مترو گفت: ۳۲ ایستگاه مترو تا پایان دوره مدیریت شهری افتتاح خواهد شد که کارنامه قابل قبولی خواهد بود.

شهردار تهران:

همه پروژه‌های شهری پیوست مطالعاتی دارند/ با افتتاح مترو پرند روزانه ۳۰۰ هزار نفر جا به جا می‌شوند

پیروز حناچی با اشاره اجرای پیوست های اجتماعی برای طرح های مختلف گفت: هیچ پروژه ای بدون پیوست های اجتماعی کلید نمی خورد. برخی پیوست ها موازی پیش می رود ولی همه پروژه ها دارای پیوست است.

گیاهان صنعتی و دارویی ایران به شکل خام فروشی عرضه می‌شود/ ارزآوری داروهای صنعتی و دارویی اندک است

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: سالانه شاهد تولید دو هزار تن تولید گیاهان دارویی و صنعتی در کشور هستیم. هرچند بخش قابل توجهی از آن به شکل خام فروشی و بدون بسته بندی و فرآوری صادر می‌شود.

پژوهشگر تنش‌های محیطی :

کاندیداهای ریاست جمهوری برای مدیریت کارآمد آب برنامه ارائه کنند / مدیریت بحران آب نیازمند دیپلماسی فعال است / بحران آب می‌تواند مدنیت را به بدویت تبدیل کند

محمد حسین شیخ ‌محمدی با اشاره به اینکه ما نیازمند برنامه جامع و کارشناسی برای مواجهه با بحران کم‌آبی هستیم، گفت: شایسته است که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برنامه، طرح و استراتژی خود را برای بهبود مدیریت کارآمد منابع آب کشور ارائه دهند.

کرونا 251 نفر دیگر را قربانی کرد/ افزایش دوباره تعداد شهرهای قرمز کرونایی در کشور

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۸ هزار و ۸۴۸ نفر رسید.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی:

خدا عاقبت ما را در تعطیلات و انتخابات خرداد به خیر بگذراند/ احتمال جهش ویروس کرونای ایرانی هم وجود دارد/ اگر پیک پنجمی در اوایل تیرماه داشته باشیم حاصل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات است

مینو محرز با بیان اینکه اگر پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات رعایت نشود، باید نیمه اول تیرماه منتظر پیک پنجم کرونا باشیم، گفت: برگزاری هرگونه تجمعی باعث می‌شود با پیک جدید بیماری روبه رو شویم بنابراین توصیه اکید داریم که حتما در تبلیغات کاندیداها و روز انتخابات پروتکل‌های بهداشتی در بالاترین سطح رعایت شود، همه افراد از ماسک استفاده کنند، فضا باز باشد و روز انتخابات نیز ساعت رای گیری افزایش پیدا کند تا مردم هجوم نیاورند و با حفظ فاصله گذاری فیزیکی رای گیری انجام شود.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران:

حدود 2700 مدرسه در شهر تهران حوزه انتخابیه هستند

مسعود ثقفی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در استان تهران حدود دو هزار و 700 هزار حوزه انتخابیه برای برگزاری انتخابات لحاظ شده است.

مدیرکل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور :

هزار و 450 شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع تحویل داده شده است/90 هزار نفر پیش ثبت نام کردند/ از زمان تشکیل پرونده تا استعلام و صدور شناسنامه 3 ماه زمان لازم است

مهدی محمودی گفت: تاکنون حدود 1450 شناسنامه در کل کشور برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع صادر و تحویل داده شده است.

جدیدترین اظهارنظر جنجالی پزشکی قانونی در مورد والدین بابک خرمدین

رئیس بخش معاینات روانپزشکی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: سازمان پزشکی قانونی هنوز در مورد وضعیت سلامت روان والدین بابک خرمدین هیچ‌گونه اظهار نظر رسمی و قطعی نکرده است.

رییس پلیس راهور ناجا:

وزارت نیرو برای تامین برق مراکز و تقاطع‌های حساس اقدام کند/ برای تمهیدات سفرها در تعطیلات خرداد باید منتظر تصمیم ستادملی مقابله با کرونا بود

سردار هادیانفر درباره تمهیدات سفر در تعطیلات خرداد ماه گفت: بایدمنتظر تصمیم ستادملی مقابله با کرونا بود و هنوز ابلاغیه در این خصوص صادر نشده است بی شک در صورت نگرانی طرح مسئله می شود.

کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور منتشر کرد:

اعلام دستورالعمل بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰

کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، دستورالعمل بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را که پس از تصویب در ستاد ملی کرونا از سوی رئیس محترم جمهوری ابلاغ شده است، در ۱۵ بند منتشر کرد.

منتظر رگبار و رعد و برق در کشور باشید

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی از رگبار و وزش باد شدید تا آخر هفته در اکثر مناطق خبر و نسبت به برخورد صاعقه و سیلاب ناگهانی هشدار داد.

وقوع آتش سوزی پست برق حوالی مترو مفتح تهران+ فیلم

فرمانده عملیات ایستگاه 121 سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از وقوع آتش سوزی پست برق حوالی مترو مفتح تهران خبر داد و گفت: پس از قطع برق عملیات اطفا صورت می گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز