سنجش نوآموزان اول دبستان و پیش دبستانی از چه زمانی آغاز می‌شود؟

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۰۹:۵۵:۲۸
کد خبر: ۱۱۸۳۶۹۸
سنجش نوآموزان اول دبستان و پیش دبستانی از چه زمانی آغاز می‌شود؟
۵۳ هزار نوآموز برای ورود به پایه اول ابتدایی و دوره پیش دبستانی استان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ درپایگاه ها سنجش سلامت جسمانی می شوند.

به گزارش برنا؛ رییس آموزش و پرورش استثنایی البرز اعلام کرد: هر ساله همزمان با ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی و دوره پیش دبستانی، طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت به اجرا درمی آیدکه امسال در پایگاه های استان البرز ۴۳ هزار کلاس اولی و ۱۰ هزار پیش دبستانی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

کشاورز گفت: برای سنجش سلامت دانش آموزان 36 پایگاه با عنوان اولیه، تخصصی هوش و شنوایی سنجی دراستان پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت کرونایی،طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور ۳۰۱ نفر نیروی مجرب درپایگاه ها انجام می‌شود.

کشاورز بیان کرد: در این طرح دانش‌آموزان غربالگری شده و مشکلات احتمالی آن‌ها از نظر بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی که معمولا خانواده‌ها آگاه نیستند،شناسایی می‌شود و راهکارهایی برای حل این مشکلات ارائه خواهد شد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی البرز تصریح کرد: نیازی به مراجعه حضوری خانواده‌ها به پایگاه‌های سنجش نیست و خانواده‌ها باید باد در دست داشتن مدارک فرزندان، به مدارس مراجعه کنند تا مدرسه با انجام نوبت‌گیری، پایگاه، تاریخ و ساعت را به خانواده اعلام کند.

کشاورز هزینه سنجش سلامت برای هر نوآموز را ۵۰ هزار تومان ذکر کرد و یادآورشد: خانواده‌هایی که زمان خاصی را نمی‌توانند حضور داشته باشند، اعلام کنند تا در آن تاریخ نوبت‌گیری برایشان انجام نشود، زیرا هر نوبت‌گیری برای خانواده‌ها هزینه دارد.

او تاکید کرد: اجرای طرح سنجش در پایگاه های فعال در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز از ۱۷ خرداد ماه سال جاری در ابتدا برای ثبت نام از نوآموزان آغاز و سپس از اول تیرماه سنجش طبق نوبت در استان انجام می شود.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد که حدود ۳ هزار نفرآن در مدارس استثنایی مشغول تحصیل هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز