موافقت قوه قضاییه با تشدید مجازات فرزند کشی

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۱:۲۵:۲۸
کد خبر: ۱۱۸۳۷۹۲
موافقت قوه قضاییه با تشدید مجازات فرزند کشی
سخنگوی قوه قضاییه درباره قتل بابک خرمدین توسط والدینش گفت: کشتن عمل جنایت آمیزی است و فرقی نمی کند فرزندکشی باشد یا مادرکشی و پدرکشی باید با فرهنگ مناسب از این جنایت هولناک پیشگیری کنیم.

به گزارش برنا؛ غلامحسین اسماعیلی در چهل و چهارمین نشست خبری با بیان اینکه در این قضیه با اصلاح قوانین و مقررات و با تشدید مجازات این قبیل قتل‌ها موافق هستیم گفت: در جنبه عمومی جرم و در مواردی که اولیای دم از حق خود گذشت می کنند و جنبه عمومی وجود دارد، باید مجازات مناسب لحاظ شود و این موضوع در مجلس در دست بررسی است و قوه قضاییه با تشدید جنبه عمومی جرم  موافق بوده و اقداماتی در حال انجام است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر ورود نخبگان به موضوع قتل‌های طایفه ای و خانوادگی و اینکه در این زمینه دستورالعملی پیش بینی شده است یا نه، گفت: همانطور که اشاره شد، قتل را بدترین جنایت می دانیم و فرقی نمی کند که این قتل خانوادگی، طایفه ای یا بیگانه باشد. در هر حال کشتن انسان جنایتی بزرگ است و مرتکبان آن باید مجازات شوند و اجرای مجازات هم باید بازدارنده باشد.   

او ادامه داد: اما این جنایت بزرگ نیازمند آسیب شناسی و بررسی از منظر جرم شناختی است. همکاران ما در معاونت پیشگیری از وقوع جرم با آسیب شناسی دقیق در پرونده های جنایی به ویژه قتل‌ها در زمینه ارتکاب آن و مباشرت قتل مطالعات دقیقی انجام می‌دهند.

اسماعیلی اظهار کرد: از مجامع علمی تقاضا کردیم که مطالعات شناختی خود را  ارائه دهند و قطعا فرهنگ سازی عمومی توسط جوامع نخبگان و ریش سفیدان و بزرگان قبایل می تواند در کاهش جرایم نقش موثری داشته باشد.

بابک خرمدین کارگردان سینما، توسط پدر و مادرش در شهرک اکباتان به قتل رسید. پدر بابک خرمدین در اعترافات خود، گفت: پسرم مجرد بود، به خاطر اختلافاتی که داشتیم صبح قتل (روز یکشنبه، ۲۶ اردیبهشت)  او را با خوراندن مواد بیهوشی بیهوش کردم سپس با ضربات چاقو به قتل رساندم و برای خارج کردن جسدش آن را تکه تکه کرده و در نزدیکترین سطل آشغال خیابانی انداختم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز