شهردار منطقه ۵ در سومین جشنواره توت کن مطرح کرد:

تصویب طرح تفصیلی «کن» خورد

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۵:۵۴:۵۷
کد خبر: ۱۱۸۳۹۹۷
تصویب طرح تفصیلی «کن» خورد
محمود کلهری در سومین جشنواره توت کن با اشاره به اینکه طرح های در نظر گرفته شده برای کن در سطح تهران بی نظیر است گفت: طرح تفصیلی کن در کمیسیون ماده پنج تصویب شده است و حتی شهردار تهران هم تاکید زیادی به تصویب این طرح داشت.

به گزارش برنا؛ محمود کلهری، شهردار منطقه 5 در سومین جشنواره توت کن با اشاره به این جشنواره ماندگار گفت: هم جشنواره توت و هم خرمالو می تواند تاثیر بسزایی در معرفی جاذبه های کن و ارزش و اهمیت کن داشته باشد.فعالیت در امر کشاورزی کار بسیار ارزشمند و مقدسی است همانطور که فعالیت در امر تولید مهم است. در امرکشاورزی در کلانشهری مثل تهران فعالیت کردن ارزش و اهمیت مضاعف و دو چندانی دارد چرا که پایتخت باغات به هم پیوسته گذشته را از دست داده و حفظ باغاتی مثل کن و فعالیت در آن ارزشمند است. از این حیث مردم کن شایسته بهترین ها هستند نه در زبان و شعار و اگر درک کنیم و بفهمیم باید به شایستگی قدردانی کنیم.

او  افزود: طرح تفصیلی کن در کمیسیون ماده پنج تصویب شده است و حتی شهردار تهران هم تاکید زیادی به تصویب این طرح داشت.در این طرح برای باغستان ها و توتستان ها برنامه ریزی شده و برای محصور کردن باغات و ساخت و ساز مجوز و پروانه داده می شود.

شهردار منطقه 5 با اشاره به اهمیت کن گفت: در کن به دلیل همین اهمیت هم کارگروه ویژه ای با نام توسعه کن تشکیل دادیم تا موضوعات رها نشود چون کن را فرا منطقه ای می دانیم.الان طرح هایی در کن هم در دست اقدام داریم و هم برای 1400 برنامه ریزی کردیم که در سطح تهران کم نظیر است. پروژه دژباغ در محله کن که در مرحله اجرایی است اتفاق کم نظیری است و به توسعه کن کمک می کند.

او ادامه داد: پل تاریخی کن در تهران بی نظیر است و در این دوره اعتباری چند میلیاری برای بازسازی آن هزینه شده که در چند روز آینده افتتاح می شود و برای احیای حمام اسماعیلیون نیز برنامه ریزی شده است.همچنین چندین طرج توسعه محلی در کن اجرا یا برای سال 1400 در نظر گرفته شده است.

گفتنی است سومین جشنواره توت کن امروز باحضور  سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران، کاظمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران و محمود کلهری شهردار منطقه 5 با حضور جمعی از باغداران نمونه و اهالی کن برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز