واکنش سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به خرابی احتمالی واکسن‌ها در پی قطع برق؛

قطع بیش از ۶ ساعت برق به واکسن ها آسیب زا می زند

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۱۱:۳۲:۴۵
کد خبر: ۱۱۸۴۳۳۷
قطع بیش از ۶ ساعت برق به واکسن ها آسیب زا می زند
علیرضا رئیسی گفت: دستورالعملی در زمینه قطعی برق نوشتیم و ابلاغ کردیم و در عین حال هر نوع قطعی برق از نظر ذخایر برای ما مشکل ایجاد می کند. اگر بیشتر از 6 ساعت برق قطع شود دچار مشکل می شویم.

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به قطعی برق که طی روزهای گذشته رخ داد گفت: به محض اینکه بخواهد برقی قطع شود باکس هایی داریم که این برق ها وصل می شود.

او افزود: انبارهای بزرگ واکسن در سطح کشور داریم که مجهز هستند و اگر برق قطع شود مشکل نداریم واکسن ها به صورت قطبی ارسال می شود و در سطح استان مرکز نگهداری واکسن ها را داریم اما در مرکز استان روزانه یا دو روز یکبار با توجه به حجم واکسیناسیون این واکسن ها توزیع می شود.

رئیسی تاکید کرد: دستورالعملی در زمینه قطعی برق نوشتیم و ابلاغ کردیم و در عین حال هر نوع قطعی برق از نظر ذخایر برای ما مشکل ایجاد می کند. اگر بیشتر از 6 ساعت برق قطع شود دچار مشکل می شویم.

او افزود: در مراکز ما واکسن و دما سنج در یخچال تعبیه شده است  و اگر دما متفاوت باشد آلارم هشدار به صدا در می آید. در نگهداری برخی واکسن ها مانند سینوفارم دمای یخچالی نیاز است. دمای نگه داری واکسن اسپوتنیک زیر 18 درجه است و شرایط نگهداری هر واکسن متفاوت است.

نظر شما