سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد:

آغاز واکسیناسیون خبرنگاران؛ ۴ هفته دیگر/ تا کنون موردی فراگیر از قارچ سیاه در کشور نداشتیم/ نانوایی‌ها رتبه یک عدم رعایت پروتکل‌ها را داشتند

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۱۲:۰۴:۳۴
کد خبر: ۱۱۸۴۳۷۰
آغاز واکسیناسیون خبرنگاران؛ ۴ هفته دیگر/ تا کنون موردی فراگیر از قارچ سیاه در کشور نداشتیم/ نانوایی‌ها رتبه یک عدم رعایت پروتکل‌ها را داشتند
علیرضا رئیسی در خصوص امکان شیوع قارچ سیاه در کشور گفت: دستورالعمل هایی در این زمینه ابلاغ شده است و به روز رسانی می شود. تا کنون موردی فراگیر از قارچ سیاه در کشور نداشته ایم و هیچ موردی در این زمینه گزارش نشده است.

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در جریان نشست خبری آنلاین که صبح امروز برگزار شد با اشاره به واکسیناسیون خبرنگاران گفت: حدود 4 هفته دیگر واکسیناسیون خبرنگاران آغاز می شود و هفته اول تیر ماه خبرنگاران مورد تائید و فعال واکسینه می شوند و این اتفاق هم جز برنامه ها و سند ملی است.

او با بیان اینکه از تیر ماه گروه در معرض خطر از جمله خبرنگاران را واکسینه می کنیم، گفت:  دست اندرکاران انتخابات در صدا و سیما را واکسینه کردیم که مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است.

معاون وزیر بهداشت افزود: صدا و سیما تعداد زیادی کارمند دارد که حدود 60 هزار نفر هستند اما فقط کسانی که در صدا و سیما درگیر انتخابات هستند و بر اساس مصوبه ستاد ملی واکسینه شدند.

رئیسی تصریح کرد: 3 هزار نفر در نوبت واکسن هستند و همگی واکسینه نشده اند. این بحث ها به دلیل این است که واکسن کم است در صورتی که همه باید واکسینه شوند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت قارچ سیاه ادامه داد: در حال حاضر پرواز به 25 کشور ممنوعیت وجود دارد که هند و پاکستان جزو این کشورها هستند همه کشورهایی که در لیست منع پرواز سازمان جهانی بهداشت  قرار دارند تماما این ممنوعیت پرواز توسط ایران اعمال شده است.

او در خصوص شیوع قارچ سیاه در کشور گفت: دستورالعمل هایی در این زمینه ابلاغ شده است و به روز رسانی می شود. تا کنون موردی فراگیر از قارچ سیاه در کشور نداشته ایم و هیچ موردی در این زمینه گزارش نشده است. حتی ویروس انگلیسی و جهش یافته محدود به مناطق جنوبی بوده که در حد کنترل است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: زمانی که ویروس هندی، بزریلی و... را مطرح می کنیم  به این معناست که ویروس ووهان است که جهش پیدا کرده است و اصلش همان ویروس قبلی است و این جهش ممکن است در کشور ما هم صورت گرفته باشد.

رئیسی با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل ها در کشور تاکید کرد: نانوایی ها رتبه یک عدم رعایت پروتکل ها را داشتند و سه هفته پیش سوپر مارکت ها پیشی گرفته اند. نانوایی ها جز مشاغلی نیست که بتوان با آنها برخورد کرد و تنها می توانیم پلمب کنیم. تذکرات تنها مربوط به کرونا نیست بلکه عدم رعایت بهداشت است که در برخی موارد  پیش از کرونا هم بوده است.

نظر شما