معاون بهزیستی کرمانشاه:

زنان سرپرست خانوار کرمانشاه به درگاه‌های فروش مجازی معرفی می‌شوند

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۱۲:۴۰:۳۸
کد خبر: ۱۱۸۴۴۲۲
زنان سرپرست خانوار کرمانشاه به درگاه‌های فروش مجازی معرفی می‌شوند
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اجرای طرح ملی تسهیل دسترسی زنان موصوف به درگاه‌های فروش مجازی قانونی، زنان سرپرست خانوار استان به برخی از این درگاه‌ها معرفی می‌شوند تا علاوه بر حضور فعال و تعامل اجتماعی، نسبت به فروش تولیدات اقدام کنند.

به گزارش برنا؛ شایسته کرمخانی،  معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: به منظور ارتقای سطح کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار کارآفرینی که زیرپوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و در قالب فردی و گروهی چرخه اقتصاد خانواده را اداره می کنند و نان آور خانواده هستند با توجه به اجرای طرح ملی تسهیل دسترسی زنان موصوف به درگاه‌های فروش مجازی قانونی، برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: به همین منظور با نمایندگان استانی و تسهیلگران استارت آپی وارد مذاکره شده ایم و زنان موصوف در سطح استان از این امکانات بهره مند خواهند شد.

۲۰۰گروه خودیار در طرح تامین خدمات مالی خُرد

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه یادآور شد، طرح تامین خدمات مالی خُرد به منظور رشد و توسعه فعالیت‌های زنان در روستاها باعث رونق تولید و بهبود وضعیت زندگی و معیشت خانواده های روستایی شده است.

به گفته او  این طرح در استان کرمانشاه در فاز سوم با تشکیل ۲۰۰ گروه خودیار در پنج شهرستان، بیش از ۲هزار و ۵۰۰ زن روستایی را در قالب فعالیت های گروهی ۱۵ تا ۲۰ نفره به عرصه فعالیت های اقتصادی اجتماعی وارد کرده است.

کرمخانی ادامه داد: در حال حاضر ۱۸۰ گروه از تسهیلات بدون ضامن و وثیقه بانک کشاورزی تا سقف ۵۰ میلیون ریال سرانه هر نفر از اعضای گروه بهره‌مند شده اند.

به گفته او این تسهیلات در فعالیت‌های مختلف فرش بافی، زنبورداری، کشاورزی، خیاطی محصولات لبنی و غیره صرف شده است با نظرسنجی های انجام شده از زنان روستایی، مشخص شد که آنان از فعالیت های جمعی و فعالیت های اقتصادی رضایت دارند و تنها تاثیرات بحران کرونا فعالیت های آنها را محدود و بازار فروش را تا حدودی کاهش داده است.

نظر شما