معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا مطرح کرد:

تاثیر ۳۰ درصدی کرونا در کاهش تصادفات و حوادث ترافیکی/تردد در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است

۱۴۰۰/۰۳/۰۶ - ۰۴:۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۴۵۵۳
سرهنگ عین الله جهانی درباره اعمال ممنوعیت تردد در شهرهای شمالی گفت: تردد به هر شهر در تقسیم بندی نارنجی و قرمز ممنوع است. این وضعیت ربطی به ناحیه جغرافیایی کشور ندارد.

به گزارش برنا؛ اعمال محدویت‌های شبانه میزان تصادفات و حوادث ترافیکی را در کشور کاهش داده است. البته بر اساس بررسی‌های راهور ناجا کرونا و اعمال محدودیت‌ها تاثیر 30 درصدی در کاهش تصادفات و دیگر حوادث  جاده ای به دنبال داشته است. 

سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا  درباره آخرین وضعیت تردد در شهرهای نارنجی و قرمز به خبرنگار برنا گفت: هر گونه تردد و اقدام بر اساس ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا است. پلیس راهنمایی و رانندگی هم با جدیت این مهم را اجرایی می‌کند.

او افزود: هم اکنون تردد در شهرهای قرمز و نارنجی و هر گونه خروج خودروهای بومی از شهر ممنوع است. همچنین خودروهای غیر بومی اجازه ورود به این شهرها را ندارند.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا  درباره کم و کیف ترددها و تمهیدات در روزهای آخر هفته هم ادامه داد: هنوز مطلب جدید در زمینه لغو و جابجایی دستورالعمل‌ها ابلاغ نشده است و بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا دستور العمل‌ها اجرایی می‌شود. هرگونه تصمیم گیری برای تعطیلات یا پایان هفته بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اجرایی می‌شود.

سرهنگ جهانی با بیان اینکه شب‌ها از ساعت 22 تا 3 بامداد کنترل‌ها به شکل هوشمند انجام   و ترددها ممنوع است، افزود: برخی بر این باورند که جریمه‌ای لحاظ نشده است در صورتی که این طور نیست.  فرد خاطی در صورت حضور  در ساعت اعمال محدودیت جریمه می‌شود. برای مثال در شب‌های اخیر ترافیک به دلیل بارش باران را شاهد بودیم. این قضیه ربطی به اعمال محدودیت‌ها ندارد و  هیچ تغییری در زمینه ترددها هنوز لحاظ نشده است.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا درباره میزان تصادفات جاده‌ای در کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تاکید کرد: تصادفات با توجه به کنترل‌های انجام شده برنامه جدید پلیس و در کنار آن موضوع محدودیت‌ها هم موثر بوده است و سیر کاهشی تصادفات به چندین دلیل بروز  کرده که عبارتند از کاهش در ترددها، اعمال محدودیت‌های کرونایی، کنترل‌های پلیس بر روی تخلفات برون شهری بر روی سرعت و سبقت‌های غیر مجاز موثر، بوده است.

تاثیر 30 درصدی کرونا در کاهش تصادفات و حوادث ترافیکی

او ادامه داد: رعایت عوامل تصادفات یعنی سرعت غیرمجاز، سبقت غیر مجاز، خستگی و خواب آلودگی راننده و عدم توجه به جلو در سطح جاده‌های کشور باعث کاهش تصادفات می‌شود. تاثیر کرونا در کاهش تصادفات 30 درصد است.

سرهنگ جهانی افزود: افزایش کنترل‌های پلیس با استفاده از نرم افزارها و بیسیم‌های هوشمند باعث شده تا تصادفات نسبت به سال گذشته روند کاهشی خود را نشان می‌دهد.

تردد در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است

او درباره اعمال ممنوعیت تردد در شهرهای شمالی گفت: تردد به هر شهر در تقسیم بندی نارنجی و قرمز ممنوع است. این وضعیت ربطی به ناحیه جغرافیایی کشور ندارد.

درخواست‌های مردم از راهور چیست؟

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا درباره درخواست‌های مردمی از راهور تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده مردم در حوزه خدمات شماره گذاری، اجراییات و جریمه‌ها در زمینه صدور انواع جریمه‌ها بیشترین سوالات را از راهور داشته اند.

//انتهای پیام:۴

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز