دستگیری زوج سارق معروف در تهران

۱۴۰۰/۰۳/۰۷ - ۱۰:۰۲:۳۵
کد خبر: ۱۱۸۵۰۷۵
دستگیری زوج سارق معروف در تهران
دستگیری زوج سارق و ۲ گوشی قاپ با ۳۰ فقره سرقت از مهمترین عناوین خبری پلیس پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته است.

به گزارش برنا؛ سرهنگ کارآگاه «علی کنجوریان، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: چهاردهم فروردین امسال پرونده‌ای با موضوع سرقت از منزل در کلانتری ۱۱۴ غیاثی تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به این یگان ارجاع شد.

سرهنگ کارآگاه کنجوریان افزود: شاکی اظهار کرد که ساعت هفت صبح پنجم فروردین برای مسافرت منزل خود را واقع در آدرس خیابان خاوران، ترک و ساعت ۲۳ چهاردهم فروردین ماه پس از بازگشت به خانه متوجه شده که دزدان از طریق باز کردن در پشت بام وارد منزل شدند و اقدام به سرقت مقادیر زیادی طلاو نقره‌جات به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون تومان کرده‌اند.

او تصریح کرد: کارآگاهان به منظور بررسی موضوع، بازدید از محل، بررسی دوربین‌های مداربسته احتمالی و انجام تحقیقات محلی و میدانی به محل سرقت رفتند و طی بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد تنها راه ورود به منزل شاکی از طریق پشت بام همسایه مجاور است که متعلق به شخصی به اسم «نادر» است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در پی تحقیقات میدانی نامحسوس در خصوص ساکنان ملک مجاور، مشخص شد دختری به نام «مرجان» فرزند مالکان ملک مجاور است که مدتی‌ست به دلیل اعتیاد از منزل طرد و با فردی با هویت «اسماعیل» به صورت موقت ازدواج کرده است و اکنون در خیایان پیروزی، در یک زیرزمین اجاره‌ای زندگی می‌کنند.

کنجوریان افزود: برابر تحقیقات صورت گرفته و اظهارات اهالی و همسایگان مشخص شد در زمان نبود شاکی، همسایه مجاور نیز در منزل حضور نداشته اما یک زن و مرد مشاهده شده اند که به منزل همسایه شاکی تردد کرده اند؛ با استعلام از سوابق کیفری این زوج مشخص شد که مرجان فاقد سابقه و اسماعیل دارای سوابق کیفری متعدد از جمله سرقت است.

این مقام پلیسی ادامه داد: بررسی علمی کارآگاهان نیز حاکی از آن بود اسمایل و مرجان در سرقت از منزل همسایه نقش داشته‌اند و با توجه به تکمیل تحقیقات، مستندات، شواهد و قرائن موجود و شناسایی هویت سارقان، مراتب به دادسرا ارسال، دستورات لازم اخذ و سوم اردیبهشت ماه اسماعیل در حالی که با موتورسیکلت در منطقه خاوران در حال تردد بود شناسایی، دستگیر و در بازرسی بدنی از وی مقادیری طلاجات، فاکتور و مدارک هویتی کشف و متهم برای سیر مراحل قانونی و انجام تحقیقات به پایگاه منتقل شد.

او تصریح کرد: در تحقیقات اولیه نامبرده منکر بزه انتسابی و سرقت از منزل شاکی شد اما در نهایت اعتراف کرد که با همدستی مرجان و از طریق پشت بام منزل پدر وی این سرقت را انجام داده اند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی خاطرنشان کرد: در ادامه طی هماهنگی با مرجع قضایی حکم جلب همدستان و افراد مال‌خر اخذ، و نهم اردیبهشت مرجان در بلوار ابوذر و ۲ مالخر دستگیر شدند.

نظر شما