۲۰.۹۸ درصد ازدواج‌های کشور فامیلی است

۱۴۰۰/۰۳/۰۷ - ۱۷:۴۰:۱۶
کد خبر: ۱۱۸۵۲۰۷
۲۰.۹۸ درصد ازدواج‌های کشور فامیلی است
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به نتایج طرح سنجش آمادکی تحصیلی دانش‌آموزان پایه اول اظهار کرد ۱۶،۲۹ درصد خانواده‌ها فاقد هر نوع بیمه هستند و 20.98 درصد ازدواج‌های کشور فامیلی است که می‌تواند منشا مشکلات و اختلالات ژنتیکی در دانش‌آموزان باشد.

به گزارش برنا؛ سید جواد حسینی در مورد سنجش آمادگی تحصیلی پایه اول اظهار کرد: این برنامه از سال ۷۱با ۱،۵درصد پوشش آغاز شد و در سال گذشته به ۹۹درصد رسیده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: پس از سرشماری های عمومی نفوس و مسکن، موثرترین و منظم ترین طرح، برنامه سنجش آمادگی تحصیلی پایه اول است که تمامی نهادهای بین المللی آن را تایید و تشویق کرده اند.

او گفت: در این ارزیابی تمامی اطلاعات دانش آموزان از قبیل قد، وزن، بیماری های جسمی یا روانی و مداخلات به هنگام انجام می شود که لزوم شروع هر نوع مداخله ای، غربالگری درست است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹، ۷۰،۱۴درصد دانش آموزان سابقه پیش دبستانی داشته اند و ۱۶،۲۹درصد خانواده های دانش آموزان هیچ گونه بیمه تامین اجتماعی نداشته اند.

او با اشاره نتایج استخراج شده طرح سنجش آمادگی تحصیلی پایه اول، گفت: اختلالات ژنتیکی بیشتر در ازدواج های فامیلی دیده می شود که 20.98درصد ازدواج های کشور به صورت خانوادگی است و ۴درصد مادران بی سوادی کامل داشتند. ۰،۳۲درصد نوآموزان کوتاه قدی شدید داشتند و ۱،۷درصد لاغری شدید، ۵،۵درصد چاقی مفرط داشتند که با نتایج با طرح کوچ هم همخوانی دارد.

او ادامه داد: ۸۶،۴۱درصد دانش آموزان واکسیناسیون کامل شده بودند و ۶،۱۳درصد نوآموزان چپ دست کامل بودند که این موضوع باید در طراحی و چیدمان کلاس ها در نظر گرفته شود.

اودر مورد طرح های تحولی سنجش آمادگی نوآموزان گفت: پیش بینی می کنیم برای امسال ۴۰۰هزار نوآموز به طرح سنجش اضافه خواهند شد و برای رعایت پروتکل های بهداشتی ۳۰۰پایگاه اضافه شده است و به ۲۵۰۰پایگاه سنجش رسیده است.

حسینی با بیان ابتکاراتی که در این طرح انجام شده است، اظهار کرد: همه استان ها دارای یک پایگاه سنجش دایمی شدند و علاوه بر این زمان در سایر ایام سال هم به کار سنجش اشتغال خواهند داشت که این کار برای اولین بار انجام شد.

او گفت: تبادل اطلاعات با وزات بهداشت و بهزیستی انجام داده ایم که این کار به مداخله به هنگام کمک خواهد کرد. در هر استان ۵۰۰دانش آموز صلاحیت های حرکتی آنان در راستای شناسایی فقر حرکتی انجام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز