اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۱۹:۰۰:۱۹
کد خبر: ۱۱۸۵۶۸۳
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است:

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرد:

ممنوعیت سفر بین استانی از چهارشنبه تا دوشنبه هفته آینده/ آغاز واکسیناسیون افراد بالای 65 سال از هفته آینده/ احتمال بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال جدید

علیرضا رئیسی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: سفر بین استانی از 12 ظهر روز چهارشنبه تا دوشنبه 12 ظهر مورخ 17 خرداد ممنوع است. محدودیت تردد بین همه استان ها بدون توجه به رنگ بندی است چرا که سفر کمتر در کنترل بیماری موثر است.

داماد شهردار اسبق تهران خبر داد:

ابتلا نجفی به کرونا در زندان/ نجفی می تواند آزادی مشروط بگیرد

علیرضا ببری با اشاره به آخرین وضعیت شهردار اسبق تهران در زندان از احتمال دریافت آزادی مشروط او با توجه به سپری کردن یک سوم زمان حبس خبر داد.

مرگ ۱۷۳ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته/ شناسایی ۷۱۰۷ بیمار جدید

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۹ هزار و ۷۴۱ نفر رسید.

مدیرعامل انجمن ام.اس ایران:

میزان ابتلا به ام اس درکشور رو به افزایش است/ طی یکسال گذشته 7 هزار بیمار جدید در انجمن‌های ام اس عضو شدند/ ام اس ناتوان کننده نیست

عبدالحسین هوشمند گفت: طی سال‌های اخیر روند ابتلا به ام اس رو به افزایش بوده و در یکسال گذشته بیش از 7 هزار بیمار جدید در انجمن‌های ام اس کشور به عضویت در آمده اند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر:

به دلیل تحریم‌ها بعد از ورود محموله‌ها به کشور اطلاع رسانی می‌کنیم/ تا زمانی که وزارت بهداشت درخواست واردات واکسن کرونا داشته باشد پای کار هستیم

محمدحسن قوسیان مقدم گفت: واردات واکسن کرونا تا زمانی که واکسن‌های داخلی بتوانند همه مردم را پشتیبانی کنند، ادامه خواهد داشت و ما در هلال احمر نیز تا زمانی که وزارت بهداشت و درمان درخواست وارد کردن واکسن داشته باشد پای کار هستیم.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس مطرح کرد:

ارائه لایحه حفاظت از محیط بانان به مجلس/ محیط‌بانان مجهز به دوربین می‌شوند

معین الدین سعیدی با اشاره به اینکه محیط‌بانان مجهز به ادواتی همچون دوربین می‌شوند، گفت: لایحه‌ای را دولت در زمینه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان در دست اقدام دارد. این لایحه بازدارندگی‌ها را افزایش می‌دهد.

بندر گناوه باز هم لرزید

ساعت ۰۶:۴۷:۱۴ زلزله‌ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر بندر گناوه را لرزاند.

تصادفات گچساران 5 کشته داشت

فرمانده پلیس راه گچساران، از مرگ ۵ عضو یک خانواده در تصادف جاده گچساران خبر داد.

تداوم بارش‌های پراکنده در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌های پراکنده در برخی استان‌ها طی امروز تا چهارشنبه و افزایش ۱۰ درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر خبر داد.

آخرین جزئیات از نحوه افزایش ۵۰ درصدی فوق العاده ویژه فرهنگیان

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری، با توجه به ابهامات بوجود آمده برای برخی همکاران فرهنگی در خصوص «افزایش ۵۰ درصدی فوق العاده ویژه همکاران، از محل امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری»، به تشریح نحوه اجرای این مصوبه در آموزش و پرورش پرداخت.

گونه‌های کشف شده در گمرک به مبدا باز می‌گردد

رییس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان تهران گفت: محموله خزندگان توقیف شده از سوی گمرک فرودگاه امام خمینی ، پس از بررسی های لازم از سوی محیط زیست، در صورت نداشتن مجوزهای مربوطه به کشور مبداء باز خواهد گشت.

دندان‌های طبیعی باتوانایی انجام فعالیت‌های روزانه ارتباط دارد

محققان دانشگاه کالج لندن دریافتند افراد مسن دارای دندان‌های طبیعی در مقایسه با همسالان آنها که دندان‌های خود را از دست داده‌اند، عملکرد بهتری در انجام فعالیت‌های روزانه دارند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ملی بیماری‌های نادر را تصویب و ابلاغ کرد

شورای عالی انقلاب فرهنگی طی مکاتبات بنیاد بیماری‌های نادر ایران، نامگذاری روز هشتم اسفند برای گرامیداشت بیماران نادر کشور را به تصویب رساند که در تقویم رسمی کشور درج خواهد شد.

توزیع کارت شناسایی هوشمند برای افراد اوتیسم آغاز شد

مدیر واحد سلامت انجمن اوتیسم ایران با اشاره به ثبت‌نام پنج هزار مددجوی اوتیسم در وب‌سایت irautism.org گفت: توزیع کارت شناسایی هوشمند برای این پنج هزار مددجو آغاز شده است.

انجام ۴۵ هزار تست فوری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر از انجام ۴۵ هزار و ۴۶۸ تست فوری تشخیص کرونا توسط امدادگران در ۱۵ مرز رسمی کشور خبر داد و گفت: در اجرای این طرح تاکنون ۳۲۷ هزار و ۶۷۱ مسافر مورد کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی قرار گرفتند.

توسط هلال احمر انجام شد؛

امدادرسانی به ۳۶۰ آسیب‌دیده حوادث ۷۲ ساعت گذشته

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۳۶۰ آسیب دیده حوادث ۷۲ ساعت گذشته در سراسر کشور خبر داد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

برگزاری آزمون برای دانش آموزان کرونایی پایه دوازهم در شهریور /دانش آموزان معترض نسبت به نمره چه اقداماتی انجام دهند؟

خسرو ساکی گفت: دانش آموزان پایه دوازدهم به شرطی که بیمار بوده و تست پی سی آر آنها مثبت و امکان حضور در امتحانات خرداد وجود نداشته باشد به عنوان غایب موجه در شهریور سالجاری در امتحانات شرکت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت کنگره ۶۰:

سن مصرف دخانیات در کشور به 14 سال رسیده است/ 90 درصد سیگاری‌ها تمایل به ترک دارند اما راهش را بلد نیستند/ آمار مرگ و میر ناشی از مواد مخدر، تصادفات، خودکشی‌ها، قتل‌ها، بیماری ایدز در جهان به میزان تلفات ناشی از مصرف سیگار نیست

حسین دژاکام گفت: براساس شواهد و مطالعات این روزها سن مصرف دخانیات از سیگار گرفته تا قلیان، به 13 الی 14 سال رسیده است و هیچ تفاوتی میان دختر و پسر هم وجود ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز